3.5

Batman: The Dark Knight Returns, Part 2

Batman: The Dark Knight Returns, Part 2 tar vid där den första slutade med att Batman återvänder till Gotham med en ny Robin, men alla är inte så glada att han är tillbaka på gatorna. Gotham Citys polis är på människojakt. Batman försöker stoppa Jokern en sista gång, USA:s regering slår sig ihop med Superman för att få slut på The Dark Knight för gott.

Originaltitel Batman: The Dark Knight Returns, Part 2
Regissör Jay Oliva
Manus Bob Goodman
Genre Action, Kriminalare, Animerad, Thriller, 2010-tal
Skådespelare Peter Weller (röst), Ariel Winter (röst), David Selby (röst), Frank Welker (röst), Grey DeLisle (röst), Dee Bradley Baker (röst), Michael McKean (röst), Michael Emerson (röst), Paget Brewster (röst), Mark Valley (röst), Maria Canals-Barrera (röst)

Skapad 2019-11-09 av Mihon86
Dark Knight Rules the World Bruce Wayne/Batman är ute efter Jokern som har fått fria händer efter år i en mental sjukhem, under en talkshow så mördar han hela publiken och personalen. Batman f...   Läs mer »

Noseman2005
2015-04-15
Bättre än första delen. Vad mer kan man säga? 6/10
JeremyClarkson
2015-04-12
En oerhört beige version av Jokern i denna. Ingen Harley Quinn fick vi heller, men nazibruden var het som bara den.
TheJorre
2014-05-20
Filmatiseringen av Frank Millers serie tidning är återigen förbannat bra gjort. Inte rätt röst skådespelare för mig, men det är en negligerbar faktor.

2013-08-29
Lika bra som första filmen, lika förbluffande och lika oväntat tuff. Slutet är fantastiskt bra och det finns nåt slags lekmansdjup här. Ge mig mer tecknad jävla Läderlapp av det här slaget!
Solidus
2013-08-26
Den mörka atmosfären från första delen håller sig kvar och Jokerns galenskaper chockar. Däremot håller sig del 2 två på en ojämn nivå. Vissa element (t.ex. när Joker är involverad) är riktigt bra och trollbindande, medan andra element (som involverar Stålmannen) känns onödigt samt den seriösa tonen från första delen försvinner. En bra avslutning, men jag anser del 1 vara bättre.
myslas
2013-08-26
Bättre än del 1, till stor del på grund av att Stålmannen är med och Jokern är en mycket intressantare skurk än mutanterna. Grym slutstrid!
ziferN
2013-08-21
Helt fantastiskt och mästerligt bra är orden som passar filmen korrekt. Adaptionen av Franks Millers bok fortsätter i samma anda helt perfekt, mörkt och riktigt välgenomfört eftersom filmen är faktiskt steget bättre än ettan, och då tänker jag främst på filmens sista scener som är helt genialiskt utförda, bland det bästa jag har sett. Scenerna och konfrontationerna mellan Batman och Superman är bara helt jävla.. perfekt utfört. När jag satt och tittade på scenerna emellan dom fick jag ärligt talat gåsgud av hur det kommer bli 2015 när vi får filmen som vi alla väntar på. Men samtidigt så är också scenerna mellan Batman och Jokern suveräna, även om jag föll för Superman/Batman-scenerna mera. Filmen får dessutom en riktig välförtjänt avslutning, samt så måste jag även notera att jag verkligen gillade att filmen vågade vara ytterst våldsam och visa blodet som filmens brutalitet orsakar. En stark jävla fyra.
snöbrigad
2013-08-14
En del saker är otroligt random men passar på något absurt vis ändå in i helheten. Robin är fortfarande lika dryg som i del 1, men å andra sidan är det lite av en stående grej i alla Batman-tolkningar. Otroligt gripande mot slutet och filmen bjuder på en hel del oväntade scenarion.
haajen
2013-08-02
En lite starkare fyra till del två då Joker/Batman konflikten är superbt överförd från Millers serie. Summa summarum, en av de bästa Batman filmerna.
lancell
2013-07-01
Tillfredsställande Joker handling (inte den bästa men funkar), mörk och tycker slutstriden är en av de bästa striderna jag sett. Som alltid när det gäller mig, så hatar jag alltid Robin sidekicken, denna funkar ändå för mig, även om jag absolut avskyr den sortens förklädnad. Intressant slut också.