Bridesmaids

Annies liv är en enda röra. Men när hon får reda på att hennes bästa vän Lillian är förlovad har hon inget annat val än att tacka ja till uppdraget som hennes brudtärna. Trots att Annie både är kärlekskrank och pank bluffar hon sig genom de dyra och bisarra ritualerna inför bröllopet samtidigt som hon får uppleva konkurrens om den närmaste vänskapen till Lillian.

Originaltitel Bridesmaids
Regissör Paul Feig
Manus Annie Mumolo, Kristen Wiig
Genre Romantik, Komedi, 2010-tal
Skådespelare Kristen Wiig, Maya Rudolph, Rose Byrne, Chris O'Dowd, Wendi McLendon-Covey, Melissa McCarthy, Ellie Kemper, Jon Hamm, Jill Clayburgh, Matt Lucas, Rebel Wilson, Michael Hitchcock, Tim Heidecker, Ben Falcone, Kali Hawk

AsianDawn
2019-02-12
Väldigt mycket ångest, följt av mer ångest och kryddas med ännu mer ångest. När man tror att botten är nådd slänger man i desperation in lite diarré för att piffa upp. Kul? Nej, undvik som pesten.
ModestyWilde
2018-01-22
Fantastisk! Riktigt bra med massor av skratt (för omväxlings skull)! Har inte skrattat så på väldigt länge! Wiig är suveränt skicklig och filmen har en varm ton och hjärtat på rätta stället. Det är svårt att inte gilla den här - långt ifrån medelmåttiga - filmen. Och att det är kvinnor som lyckas med en av världens bästa komedier gör inte saken sämre! Den här rekommenderas till alla med verklig humor och glimten i ögat! Tack för den bästa komedin på åratal!
2017-10-18
ingen höjdare
Memmem
2017-09-03
Underhållande komedi strax över medel! Drygt trettioåriga Annie tycker livet är på väg utför. Hon lever ensam och delar bostad med ett besvärligt par, men måste ändå betala halva hyran. Hon trivs inte med sitt manliga sällskap och har ont om pengar. Men, hon har en trevlig och snäll bästa väninna, Lillian, sedan barndomen. Denna ska dock snart gifta sig. Annie är huvudtärna, men börjar bli utkonkurrerad av en av de andra tärnorna, en rik och vacker, ny bekanskap till Lillian. En underhållande. lite annorlunda komedi om en tjej, som inte alltid har nytvättat hår eller fina kläder; en vanlig tjej alltså. Bra spelat av Kristen Wiig som Annie, bra även av övriga. Betyg: 3½-
zallaxx
2017-07-01
Lysande film! Den bästa komedin jag sett på väldigt länge. +1
Harford
2017-06-13
Lysande film! Den bästa komedin jag sett på väldigt länge.Kan man annat än älska Melissa McCarthy?
deswhip
2016-09-04
Riktigt bra faktiskt. Hade jag varit tjej skulle jag antagligen gett den en fyra! :)
norenorama
2016-08-21
Trodde jag blivit emun emot cringe, men kunde fan knappt se vissa scener. Stark trea.
Fiskjävel
2016-08-03
Påminner en del om Sex and the City och Bridget Jones Dagbok. Bitvis absurd och sjuk, vilket i detta sammanhang inte är något negativt. Velar mellan 3.a och 4.a. 4-.
Stan
2016-04-26
AddeColciago, vad menar du? Det är grabbhumor levererad av tjejer.