... och så levde dom lyckliga...

Följer fyra privatdetektivers äventyr och kärlekshistorier med diverse kvinnor.

Originaltitel They All Laughed
Regissör Peter Bogdanovich
Manus Peter Bogdanovich, Blaine Novak
Genre 80-tal, Komedi
Skådespelare Audrey Hepburn, Ben Gazzara, Patti Hansen, John Ritter, Dorothy Stratten, Blaine Novak, Linda MacEwen, George Morfogen, Colleen Camp, Sean H Ferrer, Glenn Scarpelli, Vassili Lambrinos, Antonia Bogdanovich, Sashy Bogdanovich, Sheila Stodden

StureStenhög
2014-05-11
Underlig film. Som skildring av New York är den väldigt bra, staden skiner verkligen igenom i allt som händer, och hela filmen känns som ett utmärkt tidsdokument från det tidiga 80-talets New York. Soundtracket (med mycket Frankie Boy) är trevligt också, och skådespelarna sköter sig bra, dock med undantag för John Ritter vars ständiga fumlighet bara blir enerverande, och verkligen inte kul som det var tänkt. Men vad handlar den här filmen om egentligen? Finns det nånting här som det är meningen att vi som publik ska bry oss om? Jag lyckades iaf inte hitta nåt, och jag tappade därför intresset alltmer under filmens gång. Synd, här fanns ju förutsättningar till att göra nåt bra
TobiasRydén
2012-10-03
Skönt uppsluppen film, fint foto av Robby Müller och rätt najs figurgalleri. Även soundtracket är bra, men ljudet är inte mycket att hänga i granen, och kanske har Bogdanovich haft en något för lång lista på låtar han vill stoppa in i filmen - det är låtar nästan konstant. Något för lång är också själva filmen, den rytmkänsla Bogdanovich tycktes ha fulländat i "Paper Moon" har sinat lite i "They All Laughed". Alltnog, en klart sevärd (och för min del inspirerande) film.

2011-09-04
moonlighting har rätt. charmig nonsensfilm.
jkl555
2007-11-18
Bogdanovichs hyllnings film till New York, där en grupp privatdeckare på Manhattan ägnar sig åt skuggning av kvinnor misstänkta för vänsterprassel. Fantastisk iscensättning och stor bildkonst och djupskärpa på detalj och bakgrund. Rättvist tråkig dialog som räddas av skådespelarregin, om inte en medveten referens till Godard. Absolut sevärd endast för det fantastiska och komplexa fotoarbetet.
Moonlighting
2007-03-22
Charmig nonsensfilm med schysst foto- och kameraföring. En av de största inspirationskällorna för Tarantino när han gjorde Jackie Brown.