2.9

10 Items or Less

En skådespelare som förbereder sig inför en kommande roll, stöter ihop med en kvinna som arbetar som affärsbiträde. Tillsammans beger de sig ut på en road trip för att visa varandra sina världar.

Originaltitel 10 Items or Less
Regissör Brad Silberling
Manus Brad Silberling
Genre 2000-tal, Komedi, Drama
Skådespelare Morgan Freeman, Paz Vega, Jonah Hill, Alexandra Berardi, Bobby Cannavale, Anne Dudek, Jennifer Echols, Leonardo Nam, Scott Norris, Danny DeVito, Jim Parsons, Kumar Pallana, Rhea Perlman

2014-04-04
Starka skådespelare bär filmen men trots det så lyfter den aldrig riktigt. Småtrevlig, lite mysig och allmänt rätt bra. Men, aldrig mer än så. En mycket stark tvåa men saknar någonting mer för en trea. Litsne klagar på produktplacering, om man läser i eftertexterna så beklagar sig skaparna av filmen över att dom tyvärr inte fick ett öre för det. :)
Valarn
2013-03-15
Intressant att se andras betygsättning och sedan läsa kommentarerna. Jag håller med om det mesta. Filmen är intetsägande, otroligt seg, humorbefriad. Tydigen är ju hårdare i min slutliga bedömning. En klockren etta.
HerrNenne
2012-06-25
En bagatell som lever mycket på sin stämning. Ibland är den helt rätt, ibland vajar det lite och regissören lyckas inte förmedla precis det han vill. Men oftast gör han det, därför blir det en rätt mysig filmupplevelse också. Roligast när Big D och Mrs. D dyker upp. "I'm calling his wife!"
AlbinWesley
2012-01-08
Rätt så trevlig bagatell till film, men även om den är mysig så saknas nån form av atmosfär som kan lyfta den. Gott skådespel till trots.
Jompalompier
2011-11-26
En film som egentligen inte handlar om någonting, men ändå värd att se.
Litsne
2011-10-02
Lite klumpig produktplacering, men ok ändå.
bmo
2011-07-19
Otroligt seg och intetsägande.
yrkeschaufföre
2011-06-19
Jag älskar verkligen bägge karaktärerna, de är så söta ihop. Handlingen bara rullar på åsså är filmen slut, och det är väl här filmen saknar nått men en klockren trea är det.
ezeikel
2010-12-15
jonah ba bonah kahonah jjoojonah,....jonaha...spana in jonah hill hos kimmel.
Blink182
2010-10-18
Småmysig med en grym morgan freeman