1.2

100 Degrees Below Zero

Något oväntat händer med vädret och i ett ögonblick kyls världen ner och en ny istid startar.

Originaltitel 100 Degrees Below Zero
Regissör R D Braunstein
Manus H Perry Horton, Richard Schenkman
Genre Action, Science Fiction, 2010-tal
Skådespelare Jeff Fahey, Andray Johnson, Iván Kamarás, Sara Malakul Lane, Tamás Lengyel, John Rhys-Davies, Marc McKevitt Ewins, Judit Fekete, Lajos Kalmár, András Korcsmáros, Jordan James Smith, Zsófi Trecskó

Starlette
2015-07-30
Jag dör vad hemskt.
2014-09-30
Tokigt usel på alla sätt, och det är tragisk att se Fahey & Rhys-Davies i såna här produktioner. Några roliga dumheter ändå, men det sänks snabbt till botten pga syskonparet i "Paris" som beter sig så korkat och ologiskt att man bara önskar att vädret tar kål på dem. Brodern lyckades falla och slå sig inte mindre än 8 gånger under dessa 85 min. varför räknade jag - för att ett mer tillgjort skådespel och han hade platsat i en shakespearepjäs. Inte ens titeln stämmer speciellt bra. Inspirationen är såklart från Day after tomorrow, men att ränna runt i kortärmat och huttra lite ger knappast effekten av extrem kyla. Finns mer att skriva om detta mästerverk, men har lagt tid så det räcker på skräpet nu.
Harford
2014-06-24
"Regissören" "R D Braunstein " verkar vara en pseudonym för någon okänd klåpare som inte vågar stå för sitt verk. När man ser 100 degreens förstår man varför. Film blir inte mycket sämre än så här. Fruktansvärt manus, hemsk regi, uselt skådespeleri och gräslig klippning. Lägg till värdelös musik, special effects och scenografi och produkten är en katastrof. Det är obegripligt hur man kan skapa något liknande utan att skämmas. Filmen låtsas (som nästan all actionfilm) vara amerikansk, i verkligheten är den ungersk. Hur (tidigare) kända skådespelare som Jeff Fahey (Gräsklipparmannen) och John Rhys-Davies (Ivanhoe) går med på att göra något likande är svårt att förstå. Kanske står kronofogden vid dörren. Undvik att se den här filmen till varje pris!
Robkiller
2013-09-30
Asylum och undergångsfilmer, känns som det vanliga temat. Det mesta är förstås uselt, kassa skådespelare i huvudrollerna, total oförmåga att skriva dialog, skitfula effekter, dålig regi och en bristande handling... men det känns trots allt som de har lärt sig någonting med tiden, och det är inte riktigt lika genomuselt som deras tidigare försök, men inte är det någon stor förbättring inte...
WaldoTrumbull
2013-08-05
Ytterligare en ofantligt fånig "katastrof-film" från Asylum. Till dess försvar kan sägas att den inte på långa vägar är den sämsta de gjort, men den är fortfarande mil ifrån att vara bra. Oinspirerat skådespeleri, taskiga effekter och ett ologiskt manus hör ju liksom till numera, så det kan man inte gnälla på, och det faktum att det inte är tal om några fantasifulla experiment som kan stoppa katastrofen gör ju nästan att det hela känns realistiskt. Eller också kom de bara inte på något. Bra är det i vilket fall som helst inte, men som sagt, det kunde varit värre.