2.3

100 Feet

Marnie dödar sin våldsamma man i självförsvar, straffet för denna gärning blir husarrest. Under tiden för husarresten så börjar underliga saker inträffa i huset och det visar sig att hennes våldsamma man "går igen" och är ute efter hämnd!

Originaltitel 100 Feet
Regissör Eric Red
Manus Eric Red
Genre Thriller, Skräck, 2000-tal
Skådespelare Famke Janssen, Bobby Cannavale, Ed Westwick, Michael Paré, John Fallon, Patricia Charbonneau, Kevin Geer, Evelyne Kandech, Kembe Sorel, Tibor Pálffy, Ken Kelsch

Elizadushkufan
2019-06-02
En spännande film och välspelad. Kanske inte en av de bästa i genren, men väl värd att se på.
Robkiller
2017-09-01
Spökhusfilm. Famke gör det väl ok, men överlag var väl det här inte nå vidare... går att se i brist på annat.

2014-03-01
Kunde blivit bättre. Men det övernaturliga får för stort spelrum för att jag ska kunna tycka det blir bra. Istället går det över gränsen till löjligt. Men helt okej spänning. Så i det stora hela en godkänd film. 4/10.
2014-02-14
och som man får sympati för!
2014-02-14
Huvudkaraktären menar jag såklart.
2014-02-14
En bra skräckis. Gillar spänningen och huvudkaraktärek. Tycker synd om henne typ hela filmen igenom med tanke på vad hon har varit med om och sen råkar ut för. Riktigt snygg är hon också! Verkligen en sol man får sympati för. Stark trea!
2014-01-25
Lite trögstartad, men helt okej "enkel" skräckis. Funkar mycket tack vare Fanke, för spökerier i hus är jag lite mättad på.
Tatty
2014-01-10
Nervpirrig film som gör mig lite nervös när jag ändå vet vad som händer när man ser filmen igen. Riktigt spännande och filmen tar andan ur mig!
TheHorrorfan
2013-02-25
Rätt så dåliga effekter, men annars en rätt så bra film. En stark 3a.
lucius
2013-02-16
själva spök-effekterna är ju skrattretande