3.2

101 Reykjavík

Hlynur är 28 år men bor fortfarande hemma hos mamma. Han har inget jobb och inga framtidsplaner. Om han vaknar före kl. 16:00 är det ett misstag. Mest går han på krogen och försöker få ett ligg. Två kvinnor betyder mer än de andra. Det är Lola, hans mors älskarinna, och Hófí, en "fin flicka".

Baserad på romanen 101 Reykjavík av Hallgrímur Helgason från år 1996.

Originaltitel 101 Reykjavík
Regissör Baltasar Kormákur
Manus Baltasar Kormákur
Genre Komedi, Romantik, 2000-tal
Skådespelare Hilmir Snær Guðnason, Victoria Abril, Baltasar Kormákur, Halldóra Björnsdottir, Ólafur Darri Ólafsson, Hanna María Karlsdóttir, Hilmar Jonsson, Eyvindur Erlendsson, Thröstur Leó Gunnarsson, Thrúdur Vilhjálmsdóttir

2017-10-26
Jompalompier
2014-02-04
Bra gjord, rolig och ett bra soundtrack.
Noethe
2013-04-17
Försöket att vara speciell blir bara till trams. Ingen större behållning förutom inblicken i sjuka, sjuka Island.
Ghostface
2013-02-21
Den isländska atmosfären bidrar till att skapa ett originellt skimmer som sätter prägel på filmen och får den att kännas unik även om den egentligen inte är det.
Godamodern
2013-01-13
Vilken konstig film! Ingen jag nånsin kommer att se om frivilligt men överlever om jag tvingas göra det. För övrigt är isländska ett konstigt språk :)
Grillo
2012-02-13
Jag gillar filmer som inte försöker vara roliga mer än det som vardagssituationerna skapar. Den här fixade det på ett bra sätt. Jag gillar att utelivet i Islands huvudstad beskrivs ungefär som utelivet i en svensk mindre håla...
altemark
2010-01-21
Tom, men ganska gullig atmosfär.
yllsson
2009-05-08
Mycket underlig film. men jag gillade den. :) Plus att isländska är ett så fint språk. ^_^
Kebaben
2009-03-11
Helt okej, men inte mycket mer.
mammene
2008-08-12
En smått galen film som roade för stunden, men inte lämnade några större spår efter sig. Men helt klart sevärd! Vilken smart lösning med badkaret, fick mig att tänka på Kalle Anka på julafton.