3.3

10th Kingdom

Anthony och Virgina följer efter en ovanligt smart hund genom en portal i Central Park och hamnar i ett parallellt universum. Världen de kommer till är en sagovärld med nio kungariken, som för flera hundra år sedan skapades av de fem stora drottningarna: Snövit, Askungen, Rödluvan, Greta och Rapunzel. Nu vill lärlingen till häxan som gav äpplet till Snövit ta över världen, och hon börjar med det fjärde kungariket: Prins Wendells rike. Wendell tar Anthony och Virgina till hjälp för att rädda sig själv och sitt rike, samtidigt som de båda resenärerna försöker hitta hem till sin egen värld.

Originaltitel 10th Kingdom
Alternativ titel Det tionde riket, The Tenth Kingdom
Regissör Herbert Wise, David Carson
Manus Simon Moore
Genre Komedi, Familjefilm, Romantik, Äventyr, Fantasy, Mysterium, Mini-serie, 2000-tal
Skådespelare Ed O'Neill, Kimberly Williams-Paisley, John Larroquette, Scott Cohen, Dianne Wiest, Camryn Manheim, Ann-Margret, Rutger Hauer, Dawnn Lewis, Daniel Lapaine, Jeremiah Birkett, Warwick Davis, James Cosmo, Hugh O'Gorman, Lucy Punch, Peter Vaughan

Modrus
2014-02-08
Otroligt bra och välgjord film, ganska lång men i detta fallet går tiden snabbt och jag önskade att den kunde vara längre. Mycket bra val av skådespelare. En klart sevärd film för hela familjen.
Dutch
2013-01-08
Överspel från många och kassa miljöer men har på något sätt magi nog att få mig kvar i soffan.
StregaLuna
2012-12-10
filmen hade allt, älskade karaktären av wolf

2011-10-07
Inte den snyggaste produktionen i världshistorien, men vi var 30, 25 och 8 vi som såg den och alla föll för den. Speciellt för "Wolf". Mysig.
Pillynilly
2011-09-15
Nostaligi. Älskar denna, även om den är en aning överdriven. Disc två/b med fåren gillar jag minst. Älskar Wolf! :)
Libbsticka
2011-08-29
Skruvad, skön serie om sagornas rike .... Lite barnsligt underhållande :-)
jonbo
2010-11-03
För barnsligt och överspelat för mig.
Hedning
2010-08-28
Långrandig, en aning för prydd och med alldeles för mycket feministiskt girlpower dravel. Det är dock kul att se moderna sagor produceras och på sina ställen var den trotts allt underhållande.
Terran
2010-07-16
Extremt dryga karaktärer och genomgående fånigt, men ändå spenderade jag över 400min av mitt liv till denna miniserie. Bara det är värt en trea.
largodil
2009-11-23
mysig liten serie... Tar sig efter hand. Skruvad på ngt skönt och lustigt hemtamt sätt. :)