2.2

12 fördömda män 3 - Dödligt uppdrag

De tolv fördömda ska i denna film försöka förstöra en nervgasfabrik innan tyskarna har tillverkat tillräckligt mycket för att använda mot de allierade.

Originaltitel The Dirty Dozen: The Deadly Mission
Regissör Lee H Katzin
Manus Mark Rodgers
Genre 80-tal, Action, Krig, Drama
Skådespelare Telly Savalas, Ernest Borgnine, Bo Svenson, James van Patten, Frederick Bartman, Blanko Blace, Jay Bura, Vince Edwards, Vincent Van Patten, Gary Graham, Randall 'Tex' Cobb, Wolf Kahler, Thom Mathews, Emmanuelle Meyssignac

Zebulonm
2021-07-28
Upprepning upprepning.
Bomkia
2014-10-31
Är inte alla uppdrag som '12 fördömda män' ger sig ut på dödliga? Nåja, filmen har egentligen tre saker som funkar: Randall 'Tex' Cobb som "Swede", Telly Savalas och några vettiga pang-pang-sekvenser. Förutom detta är det ganska tamt och intetsägande. Se om originalet. 2a.
StureStenhög
2012-02-08
Något sämre än andra filmen, och jag börjar nog känna att jag är lite trött på konceptet nu. Uppdraget är ointressant, karaktärerna är färglösa, och actionsekvenserna är icke-spektakulära. Det rullar väl på som nån form av småljummen underhållning, men mer blir det inte
Mubarak
2010-04-07
Snäppet bättre än tvåan men saknar mycket av det som gör den första filmen så bra.
jimmyringo
2009-10-22
Bättre än "Next Mission". Del 3 bjuder på lite mera underhållning och Savalas är skön. 2,5 i betyg.
GrandMaster_E
2007-09-02
Låg budget och den första är ju så sjukt mycket bättre så det finns inte. Men det är ändå underhållning i denna del som är klart bättre än 2:an och Telly Savalas (lite skumt val av huvudroll då han hade en inte lika sympatisk roll i den första filmen) är bra. Något roligare karaktärer i denna film också.
2007-05-21
Tv film som funkar utmärkt. Påminner mycket om den första filmen, men här är de tuffe Telly Savalas som håller i gruppen. Tyskarna är såklart korkade och värdelösa - men såna här filmer är nästan alltid sevärda

2007-03-04
Kommer inte ihåg den så väl. Tyckte om serien när jag var yngre. De 2 första var bäst.