3.4

127 timmar

En historia baserad på en verklig händelse. Aron Ralston är en äventyrare som råkar fastna vid ett klippblock mitt i Utahs öken och måste hålla sig vid liv för att räddas.

Originaltitel 127 Hours
Regissör Danny Boyle
Manus Danny Boyle, Simon Beaufoy
Genre Thriller, Biografi, Drama, Äventyr, 2010-tal
Skådespelare James Franco, Kate Mara, Amber Tamblyn, Treat Williams, Kate Burton, Clémence Poésy, John Lawrence (II), Lizzy Caplan

picklessmulan
2019-02-21
Sevärd men inte mer!
2018-06-03
Nja. Jag tycker att Boyle tar sig vatten över huvudet. Förmodligen gav han sig fan på att det skulle gå att göra en långfilm om en snubbe som sitter fast i en spricka. Men trots en hel del utfyllnad så blir det grymt tradigt emellanåt. Dock bjuder filmen på några riktigt obehagliga scener, så med mycket möda och stor tvekan tar den sig upp på en trea. (7-/15)
Robkiller
2018-01-13
Intressant med fina vyer, fram tills han fastnar, sedan går det utför.
Bengt_a
2017-11-27
Fanatiskt att man kan göra en 90 minuter lång film om detta, och den ändå engagerar
widez
2017-04-28
Intressant berättelse som verkligen får en att leva sig in i den aktuella situationen.
Roswall
2017-01-19
Tur att den inte är en dansk dogmafilm, för Boyle bygger berättandet i mycket på musik och ljudeffekter i denna, och detta gör han med bravur.
svantehak
2017-01-02
Spännande film som mot alla odds lyckas hålla intresset vid liv i 90 minuter.
gjoob
2016-07-31
Lyckas hålla intresset uppe i 90 minuter, trots förutsättningarna. Godkänd.
SandraCandy
2016-07-14
Ren ångest i 90 min
kryttan
2016-07-07
Svårt att göra film som utspelar sig i en trång bergsskreva, men den lyckas hålla mig kvar och är stundvis väldigt spännande, men känns lite väl lång med tråkiga partier som drar ned betyget.