13 Hours: The Secret Soldiers of Benghazi

En amerikansk ambassadör dödas under en attack mot ett amerikanskt läger i Libyen och ett säkerhetsteam försöker reda ut den kaotiska situationen.

Originaltitel 13 Hours: The Secret Soldiers of Benghazi
Alternativ titel 13 Hours
Regissör Michael Bay
Manus Chuck Hogan
Genre Drama, Action, Thriller, Krig, 2010-tal
Skådespelare Toby Stephens, Matt Letscher, David Denman, Pablo Schreiber, James Badge Dale, Max Martini, John Krasinski, Alexia Barlier, Dominic Fumusa, David Giuntoli, Demetrius Grosse, David Costabile, Freddie Stroma, Payman Maadi, Kevin Kent, Wrenn Schmidt

finkan
2020-09-12
Överraskande bra..
deftune
2020-07-26
Orealistisk Call of duty version av händelserna i Libyen. Vill man se realistisk action se Sicario.
quelnightmare
2019-12-12
Den är så hatsk. Hatar kvinnor. Hatar att prata. Hatar takt. Älskar pistoler.
Rift
2019-09-30
Två timmars kaotiskt skjutande. Bland det mest enfaldiga och minst engagerande jag sett.
Rele
2019-01-11
En realistisk film. Strider i städerna är väldigt röriga händelser. Jag ger en trea.
annihilat0r
2018-06-24
En närgången och verklighetsbaserad skildring av ett brutalt händelseförlopp i Benghazi för några år sedan. Jag önskar fred på jorden.
Starkbröl
2018-03-31
Riktigt, riktigt bra och realistisk, trots Michael Bay. Kan inte förstå att jag kommer ge en Bay-film en fyra, förlåt.
Pentothal
2018-02-13
Bra strider, men eftersom det är Michael Bay är den äckligt patriotiskt vilket drar ner betyget.
Powha
2018-01-19
Fina krigsscener och kul att se John Krasinski igen.
Hogman
2017-11-19
Intensiv spänning, men ibland lite rörigt. Gillade den