2.5

13 Moons

Under en stressig natt vävs flera personers öden samman. En grupp människor hjälper till att leta efter en man som kan rädda en ung pojkes liv genom en organtransplantation. De flesta i sökgruppen drivs dock av helt andra avsikter än att hjälpa pojken på något vis, men motvilligt deltar de i sökandet i hopp om att det ska gynna dem.

Originaltitel 13 Moons
Alternativ titel Lunatics
Regissör Alexandre Rockwell
Manus Alexandre Rockwell, Brandon Cole
Genre 2000-tal, Komedi
Skådespelare Steve Buscemi, Karyn Parsons, Peter Dinklage, David Proval, Austin Wolff, Daryl Mitchell, Rose Rollins, Peter Stormare, Pruitt Taylor Vince, Jennifer Beals, Sam Rockwell, Danny Trejo, Shiva Rose

Robkiller
2019-03-17
Vad var det här för flum.
FilmGuden
2007-02-14
Kändes för mig mest skum, och jag får lite äckelkänslor av amatörkamera filmande. Steve Buscemi är dock väldigt bra som han brukar. Gick ganska bra att se på som helhet.
seriost
2006-04-17
jag gillar filmer där människoöden förs samman, så den här är godkänd även om de kunnat binda ihop påsen lite finare.
Bomkia
2006-02-26
Konstigt - men charmigt.
fridenpaden
2005-12-11
en handling som inte riktigt griper tag i en men som man inte kan lämna för intet.
tatsujin
2005-10-25
Består Stormares jobbansökningar av "Will play weird people for money" ? Men han gör dom bra :-)
KonstapelFarva
2005-05-03
Stormare frambringar en del sköna garv. Hyfsade prestationer över lag. Udda film som får medelbetyg.
solmannen
2004-11-20
Mycket bra skådespeleri och den är mycket underhållande. Handlingen är rätt banal, men den bjuder ändå på en del twister. Underhållande och ibland gripande.