2.7

14 Blades

En hemlig agent som jobbar för kungariket blir förrådd och plötsligt är han efterlyst och jagad av sina gamla kamrater.

Originaltitel Gam yee wai
Alternativ titel Jin yi wei
Regissör Daniel Lee
Manus Daniel Lee, Abe Kwong, Tin Shu Mak, Lau Ho-leung
Genre Action, Drama, Thriller, 2010-tal
Skådespelare Donnie Yen, Wu Ma, Zhao Wei, Sammo Hung Kam-bo, Damian Lau, Law Kar-ying, Kate Tsui, Qi Yuwu, Wu Chun

Zebulonm
2017-05-21
Gillar den. riktigt bra o snygga fightingscener....
FabianBom
2016-04-27
Donnie Yen har kommit starkt från 2000-talet och framåt, själva filmen är ej dålig med bra action scener, men storyn är lite seg. men bra skådespel och action scener
foppa99
2013-09-28
jag skrattade åt dess uselhet
Mr-Skogman
2013-09-25
Filmen bygger på en, till början, relativt grumlig handling och man får anta att detta har och göra med översättningen då en del detaljer saknas. Storyn blir klarare ju längre filmen fortgår och det som i början kanske kändes som hastigt och tunt växer sig fram till något starkare. Filmen blandar flertalet vackert genomförda fighter med användning av lite för mycket slowmotion och lite för lite nytänkande. Filmen är långt ifrån den bästa i sin genre, men lyckas ändå hålla en relativ god nivå genom hela filmen. Stark 3a!
Johan_G
2013-03-26
Bra film, häftiga vapen, Lite väl ''high-tech'' kanske, ( Vad vet jag...) Synd att dem inte la mer enerig på ''14-blade-lådan'' men, Helt klart sevärd, Effekterna var snygga men klippning och kamera-arbete kunde ha varit bättre. Men överlag väldigt nöjd över filmen, ett stort + till att storyn inte alls var så rörig som många andra filmer kan bli medm ånga claner och kejsarsaker ^^
GinNTonic
2013-02-18
Hyfsat snygga fajter klipps sönder totalt och smutsas ned med fula effekter. Själva berättelsen möter ungefär samma öde.
Elmore
2012-04-10
Hyffsat snygg men knappast märkvärdig. Trots det väl värd att spendera knappa två timmar på. Stark trea.
S_Griffon
2012-01-25
För 10 år sedan skulle jag nog gillat denna. Väldigt "ostig" film men fånig historia.
Scooterpie
2012-01-15
Måste säga att Ip Man-filmerna håller bra mycket högre kvalité. Fin koreografi, musik och foto.
SalotSar
2011-12-30
Inte lika obegriplig att förstå som den här genren brukar vara. Rätt snygg.