2.7

Läraren Trevor blir knivhuggen av en elev. Efter händelsen bestämmer sig Trevor för att flytta till Los Angeles. Men det visar sig att även här är det gatans lag som råder i skolorna.

Originaltitel One Eight Seven
Regissör Kevin Reynolds
Manus Scott Yagemann
Genre Drama, Thriller, 90-tal
Skådespelare Samuel L Jackson, John Heard, Kelly Rowan, Clifton Collins Jr, Tony Plana, Karina Arroyave, Lobo Sebastian, Jack Kehler, Jonah Rooney, Demetrius Navarro, Method Man, Richard Riehle

Skapad 2019-10-30 av MfAP
Samuel L. Jackson spelar läraren som näst intill blir bragd om livet av en missanpassad elev i ett problemområde. Något år senare dyker han rehabiliterad upp som vikarien som varken fruktar någo...   Läs mer »

ShenLong
2021-09-20
Det här var riktigt fet början. dalar mot slutet. otroligt 90tal. soft soundtrack
2021-05-11
Den här vill jag minnas som rätt bra...
2019-10-16
Ett skoldrama jag lyckats missa genom åren, vilket var synd. Detta är Sam Jackson's film rakt igenom och han är mycket bra här. Mörk och dyster skildring av skolvåld och det sepia-trista 90-talets foto hjälper inte till. Men bortsett från det en mycket bra film.
2017-06-08
Spännande och välspelat. Samuel L. Jackson gör väldigt bra ifrån sig.
dudson
2016-11-23
Kraftig film som berör med ett otroligt starkt slut med en grym nerv" Jackson är fan fantastisk.
gjoob
2016-07-31
En film jag plockade upp och såg från min gamla vhs-samling. Den var både oväntat bra och gripande med en lysande Samuel L. Jackson.
idaho1981
2016-05-08
Oväntat bra och den klarade sig länge utan nåt Hollywoodsmör tack å lov. Kanske är situation överdrivet, kanske inte, men det känns äkta. Dessutom är det riktigt välspelat från både ungdomarna, Samuel L. Jackson och Kelly Rowan.
2014-11-23
En film som stavas Samuel L. Jackson och det är egentligen enda eller i alla fall den främsta anledningen till att man ska se denna film. Annars är det en godkänd film som kanske är för större intresse för amerikaner än svenskar. Att skolorna i USA har problem är knappast en nyhet och denna filmen gör varken eller för just det ämnet. 2+
need_sleep
2011-09-22
Samuel L Jackson igen... Ja, han är en favorit. Här i en film som handlar om en problem-skola i Los Angeles och på något konstigt sätt gillar jag problem-skole-filmer som 187, Freedom Writers, Dangerous Minds, The Subsitute, The Principal...
Intro
2011-08-20