2.4

1920 London

Shivangis make, Veer, blir besatt av en ond häxa då han mottager ett smycke från sin hemstad. Den enda människan som kan rädda Veer med en exorcism är Jai, Shivangis före detta stora kärlek.

Originaltitel 1920 London
Regissör Dharmendra Suresh Desai
Manus Sukhmani Sadana
Genre 2010-tal, Skräck
Skådespelare Arun Bali, Meera Chopra, Gajendra Chouhan, Sharman Joshi, Meenal Kapoor, Vishal Karwal, Velton Lishke, Vishal Malhotra, Dinesh Mehta, Sushmita Mukherjee, Siraj Mustafa, Surendra Pal, Jagat Rawat, Charu Rohatgi

Engravadlax
2018-12-26
Som skräck för barn typ.
Murvel48
2018-02-25
Det finns en del typiska Bollywood-grejer som drar ner betyget men en svag trea är den värd. Den kändes dock lite väl lång.
2017-09-01
Jag gillar den här filmen skarpt. Den är som en vacker Indisk saga och även om Hollywoodkänslan influerar genom hela filmen blir det bra ändå. Den är vackert gjord både med bild, musik och skådespeleri och jag visst, film är förutsägbar, men i detta fall gör det ingenting för istället kan man njuta av det vackra i filmen.
federico033
2017-08-13
Klyschigt så det förslår, men ändå nåt så ovanligt som en Bollywood skräckis. Med både sångnummer och melodram förstås. Men just melodramat lyckas de använda till sin fördel och få till en helt oväntat plot twist. Så ja, trots sina fel och brister en helt ok film. Tydligen är den också del tre i "1920" serien och tydligen den dömts av alla delarna
per_automatik
2016-11-03
Ja indeed, hade inga förväntningar och tja cool alternativ mystik och fantasy än det man brukar se i västerländska filmer. inte så där skitläskig, lite jumpscares men som sagt ett häftigt universum
Tatty
2016-10-23
Förvånansvärt faktiskt bra och annorlunda film om en besatt häxa. Tyckte filmen kändes lite seg först men sen blev det mer spännande till slutet.