2.6

200 Motels

The Beatles trummis Ringo Starr spelar rollen som Frank Zappa i denna spelfilm/animerade film vars handling bygger på Mothers of Inventions turnerande.

Originaltitel 200 Motels
Alternativ titel Two Hundred Motels
Regissör Frank Zappa, Tony Palmer
Genre Fantasy, Musikal, Komedi, 70-tal
Skådespelare Theodore Bikel, Mark Volman, Howard Kaylan, Keith Moon, Jimmy Carl Black, Ringo Starr, Frank Zappa, Ian Underwood, Janet Ferguson, Lucy Offerall, Don Preston

zonk
2018-08-11
Ofantligt segt. En bra låt.
G-man
2014-11-17
Jag upplevde filmen som väldigt ojämn. Mycket pubertala och/eller sexistiska skämt men bitvis extremt potent psykedelia. Jag är mycket positivt inställd till vansinniga filmer rent generellt men det behövs mer finess än så här om det ska bli bra.
Semiramis
2013-10-10
Inte så kul. Inte så bra.
Qerzeboy
2012-12-02
Är bara musiken som gör den värdig 2
Rune2000
2010-09-01
Jag såg filmen mest för min fascination för Zappas musikverk. Tyvärr fick "200 Motels" mig att ifrågasätta Frank's anti-drog policy då hela filmen känns som ett långt drogtripp som får Terry Gilliam's "Fear and Loathing in Las Vegas" att framstå som rena lättviktaren. Visst kan det uppfattas som någonting positivt men jag saknade verkligen allt som hade med film att göra under dessa 100 låååånga minuterna!
Bjudgris
2006-10-31
Underbart rolig och totalflippad, grym musik!
2006-03-15
Efter en andra titt kan jag bara hålla med det jag skrev i min tidigare kommentar.
vilhelm83
2005-11-22
Det är nog få andra än Zappa som kan med en ynklig budget och skådespelare som till större delen egentligen är musiker ändå kan få ihop en sådanhär film. Inte perfekt, men full med nya ideer som säkert kunde ha vidarutvecklas ytterligare om mer tid, teknik och pengar fanns...
2004-12-03
Internskämten duggar tätare än ett monsunregn, och utan mycket god förförståelse blir nog det mesta helt obegripligt. Stora delar av musiken är fantastisk, inte minst låtar som Shove it right in, och Strictly Genteel.
Slice
2004-11-01
kul tidsdokument men otroligt irriterande.