1.2

2012: Doomsday

21 december 2012. Fyra främlingar dras, av sin tro, till ett tempel i Mexico. För NASAs forskare är det ett kataklysmiskt polarskifte. För resten, DOOMSDAY!

Originaltitel 2012: Doomsday
Regissör Nick Everhart
Manus Nick Everhart, Naomi L Selfman
Genre 2000-tal, Action, Äventyr
Skådespelare Caroline Amiguet, Matthew Bolton, Collin Brock, Cliff De Young, Ami Dolenz, Jason S Gray, Dale Midkiff, Danae Nason, Sara Tomko, Louis Graham, Jonathan Nation

iBoy
2013-03-15
Av filmerna i The Asylums 2012-trilogi så är fan den här filmen den värdelösaste. Det händer inte ett jävla skit! Det är nästa inte ens roligt, bara förnedrande mot tittaren och framförallt "människorna" bakom filmen. Att låta den drivande kraften i filmen vara "en inre oförklarlig religiös känsla" kan inte ens en mästerregissör göra trovärdigt. Det är ett plågsamt slöseri med tid att se det här. Att börja räknat lite vetenskapligt på hur mycket guldkorset egentligen borde väga, eller vilken hastighet och hårdhet haglet som penetrerar bilrutan borde ha är inte heller värt tiden (…) det gör inte filmen bättre, nej, det är inte ens värt att kalla detta för film! Det är bara halvfärdigt jävla hopkok av rörliga bilder och på tok för överepisk musik! Skicka skaparna ÅT HELVETE!
cart
2013-01-14
Knappt värd en 1 men lägre går ju inte.
BlueDog
2012-03-26
om man bortser från de (extremt) usla specialeffekterna och det (övertydliga) kristna budskapet så.... errr.... är det inget kvar :/
Robfan
2012-01-28
Det måste vara antikrist själv som gjort den här filmen. För i så dålig dager vill nog ingen äkta kristen framställa sig själv och sin religion. Sannerligen ett slöseri med tid. Ser man ironin i det hela kan man sitta och flina åt det ett tag men nej, inte värt tiden.
Nitehawk
2011-08-21
Uscha...effekterna kunde gjorts bättre om de hade haft nån budget för det.. nä den här kan jag inte rekommendera till nån.. Kunde inte se klart den ens.. För kass..
Robkiller
2011-06-28
Uh.. kul att se Dale Midkiff igen (efter ungefär 1 minut av filmen).... sen var det slut med det roliga... resten är rätt uselt. Konstigt nog verkar den här ha haft ännu lägre budget än de andra Asylum 2012 filmerna och det gör faktiskt att den blir bättre eftersom de inte har nog med pengar att göra urkassa fula CGI effekter, istället är det mest prat och enklare effekter. Filmen är fortfarande helkass dock.
Djason
2011-06-08
19:50 kostade denna film och jag tror ändå att filmen går med plus då specialeffekterna max kan ha kostat 10 kr. Spännande att se att haglet bara kommer ner på bilvägen och inget utanför. Får dock erkänna att vissa skådespelare faktiskt agerade hyffsat bra.
idah
2010-12-15
Så dålig att den blev underhållande, bättre än Beck i alla fall
Mynameiscarl
2010-12-15
INGENTING med den här filmen är bra. Det finns ingenting i den som ens är värt att prata om. Kvalificerat skräp i absolut toppklass. Se den om du vill skratta gott åt såväl manus, effekter som skådespelartalang.
Eriol
2010-12-14
Om du är 2012-nörd eller kristen så tror jag du kommer åtminstone se hela filmen utan att stänga av den. De som gjorde filmen kan sitt hantverk, och några av skådisarna kunde spela. Problemet är att storyn inte fyller "storleken på skjortan". Storyn är ganska experimentellt för sin genre, menjag kan förstå att alltihop framstår som mest löjligt för de som äger en helt annan världssyn.