2.9

21 Jump Street

Två nybakade poliser blir omplacerade och får uppdrag som under cover-poliser på high school. De tvingas byta sina polisbrickor och vapen mot ryggsäckar och läxböcker ? allt för att att infiltrera ett gäng ungdomar och för att lösa den illegala droghandel som uppstått.

Originaltitel 21 Jump Street
Regissör Phil Lord, Christopher Miller (I)
Manus Michael Bacall
Genre Action, Kriminalare, Komedi, 2010-tal
Skådespelare Jonah Hill, Channing Tatum, Brie Larson, Dave Franco, Rob Riggle, DeRay Davis, Ice Cube, Dax Flame, Chris Parnell, Ellie Kemper, Nick Offerman, Holly Robinson Peete, Johnny Pemberton, Stanley Wong, Justin Hires, Dakota Johnson, Johnny Depp, Jake M Johnson

Supernaut
2018-07-25
Mycket bättre än väntat, en svag trea. Tog mig igenom hela filmen, vilket jag inte väntat mig.
2017-10-22
Pingstpastorn
2017-09-08
Här har ännu en klassisk TV-serie resulterat i en riktig kalkonfilm. Sluta göra dåliga filmer av bra TV-serier, annars kommer Mårran och tar er!
Invertedd
2016-10-26
Komedi helt klart inspirerad av Edgar White. Betydligt mindre brittiskt, betydligt mer amerikanskt och högljutt. De visuella och snabba skämten regnar som hagel och en del av det träffar ganska gött. Kan vara en av de bästa amerikanska "mainstream" komedierna i modern tid. Jonah och Channing har en oväntat trevlig dynamik.
2016-10-08
TV-serien är en kultklassiker. Filmen är bara skit.
Fläskkäft
2016-05-29
Hill och Tatum funkar bra ihop! Humorn är inte speciellt avancerad men jag skrattade många gånger och hade allmänt trevligt. En komedi ska inte vara för lång och denna är ett gränsfall. Jag borde ha sett serien 21 jump street när den va aktuell men jag gjorde aldrig det å kan såldes inte göra någon rättvis jämförelse. Kul Idé att få leva om sin skolgång många år senare. Denna såg jag på bio och tyckte den va sådär, av någon anledning uppskattade jag den mer idag.
StureStenhög
2016-03-26
Sämre har man sett antar jag. Det här var iaf en lite kul idé, och visst blir det roligt på sina ställen. Men det mesta är fortfarande ganska uppenbart och fantasilöst, och när den ständigt irriterande Jonah Hill är den centrala källan för humorn, så kan det inte gärna bli någon skrattfest. Jag har också svårt för när karaktärer beter sig för ologiskt, att det här är en komedi förändrar inte den saken. TV-serien har jag aldrig sett, men känslan är att det här borde fungera bättre i 80-tals-förpackning
Sunken25
2016-01-05
En av de bättre av de nya komedierna som kommit ut, Jonah Hill och Tatum är ett riktigt bra radarpar. Rob Riggle cracks me up! 7.3/10
eandersson
2015-09-29
Jag garvade högt flera gånger. Hade på känn att filmen skulle vara rolig men inte så rolig. Kan hända att mitt goda humör boostar filmens underhållningsvärdet en smula. Vid en eventuell omtitt får vi se ifall det var orsaken till detta, något höga, betyg.
jlam
2015-08-16
Mycket nyskapande: en amerikansk komedi som säljer ut sig med fest- och knarkskämt och könsord. Det är barnsligt, livligt, galet och förvisso välspelat, men det blir inte roligt bara för att det är bullrigt.