2.7

21 timmar i München

I september 1972 attackerade PLO-terrorister OS-byn i München och elva israeliska idrottsmän och ledare mördades. Händelsen chockade en hel värld och filmen är en realistisk dramatisering av det som inträffade.

Originaltitel 21 Hours at Munich
Regissör William A Graham
Manus Howard Fast, Edward Hume
Genre Drama, Thriller, 70-tal
Skådespelare Franco Nero, William Holden, Shirley Knight, Richard Basehart, Anthony Quayle, Noel Willman, Georg Marischka, Paul L Smith, Else Quecke, Michael Degen
Filmnummer 2092

Zebulonm
2023-05-18
Helt okey o Franco Nero är bra som vanligt.
FilmGuden
2008-01-14
Mycket intressant, då även den högst tragiska händelsen är det. Spännande och engagerande, men tror inte den är så sanningsenlig. Men godkänd.
Czechflash
2006-10-07
Nja, det här var inget speciellt tyvärr. Det känns autentiskt då filmen spelades in på plats och då det var så kort efter dådet. Men den lyckas inte vara särskilt gripande eller speciell. Franco Nero var roligast att se som terrorist, annars inget speciellt. Stark tvåa eller svag trea i betyg.
NHL
2006-10-07
Såg fram emot den då ämnet i sig är intressant och givetvis för att kultige Franco Nero har en huvudroll som terrorist. Har sett både "One Day in September" och "Munich" i samma ämne och tycker nog att ODIS är bäst, det är i.o.f.s. en dokumentär. 21 timmar är realistiskt skildrad och den gjordes bara några år efter händelsen vilket är ett plus. Nåja Nero är bra som vanligt men det saknas något, tror nog att det var att man fokuserade för mycket på polischefen och politikerna. Jag ville se mer av terroristerna och gisslan. Det blir inte mer än en trea.
Morayeel
2005-03-31
Se den för Franco Nero, inget annat...ja lite för Shirley Knight åxå, men hon gör sig inget vidare här...
PhakE
2003-05-09