Polisofficer Mike Chandler och en ung förbipasserande civilperson befinner sig plötsligt mitt i skottlinjen för ett skarpladdat och livsfarligt bankrån.

Originaltitel 211
Regissör York Alec Shackleton
Manus York Alec Shackleton
Genre Kriminalare, Drama, Action, Thriller, 2010-tal
Skådespelare Nicolas Cage, Dwayne Cameron, Michael Rainey Jr, Ori Pfeffer, Sean James, Michael Bellisario, Weston Cage, Sophie Skelton, Cory Hardrict, Pavel Vladimirov, Sapir Azulay, Derek Horse, Alexandra Dinu

Johjt
2019-07-14
Ok. Cage är bra men syns att filmen har mycket låg budget både på övriga skådespelare, kulisser och typ.. Allt. Men en bra slapparfilm där Cage gör allt för att hålla filmen uppe på en bra nivå.
Djason
2019-07-01
Inte mycket med Nicolas Cage kommer upp på bio nu för tiden. Denna rulle är en ok b film men med ett manus där folk agerar en aning konstigt skulle jag vilja säga.
Christofer
2019-04-09
Redan i den usla öppningsscenen så tror jag mig ha allting klart för mig, men det tog sig faktiskt en aning och blev stundtals riktigt spännande, förvånansvärt nog. Om det inte hade varit för rånarnas orimliga agerande och den pajiga upplösningen med den efterföljande patetiska slutscenen så hade man kunnat rädda en tvåa i min bok. Det hade inte krävts mycket, men man gav tydligen upp helt mot slutet och lät det hela spolas ner i toaletten. Cage kan man ju förstås inte ta seriöst, men det vet man ju sedan länge så det var redan intecknat så klart när jag valde att slå på detta. Ska tilläggas att jag har rejäl filmtorka och inte har mycket att välja på just nu på ett enormt torftigt Viaplay...
Robkiller
2018-10-15
Polisdrama med risig handling... inte mycket att se det här.
jonbo
2018-07-19
Filmen kollapsar under sig själv när den försöker få med så många olika dramatiska perspektiv som möjligt, vilket i slutändan bara är ett luftslott. Dessutom borde det vara kriminellt att inte använda Cage bättre än så här.
Phyx
2018-06-10