2.8

Fyra år till

Folkpartiledaren David Holst var alldeles nyss Sveriges hetaste politiker, stilig, rolig, populär och självskriven som landets nästa statsminister. När Kristdemokraterna överraskande missar fyraprocentspärren i valet grusas Davids drömmar om en koalitionsregering och Socialdemokraterna får fyra år till vid makten. David har tappat sugen och väljarstödet når helt nya och outforskade bottennivåer. Han släpar sig håglöst mellan meningslösa möten på sin partipolitiska ökenvandring, stöttad endast av sin närmaste medarbetare och fru, Fia. När David plötsligt en dag blir kär är inte problemet att han redan är gift. Problemet är att han blir handlöst förälskad i Socialdemokraternas fruktade statssekreterare, Martin. Hur ska David förklara för sin fru och närmaste medarbetare Fia att han blivit kär ? i en sosse?

Originaltitel Fyra år till
Regissör Tova Magnusson
Manus Wilhelm Behrman
Genre Drama, 2010-tal
Skådespelare Björn Kjellman, Jacob Nordenson, Sten Ljunggren, Christina Stenius, Iwar Wiklander, Richard Ulfsäter, Lisbeth Johansson, Eric Ericson, Erik Lundin, Inger Heyman, André Wickström, Tova Magnusson

Skapad 2019-12-17 av TimBuckley
Få är de svenska skådespelarna till antalet av det slag som tar över och präglar en hel film genom enbart sin närvaro. Men Björn Kjellman är just ett sådant filmiskt flaggskepp, tillika levan...   Läs mer »

2019-02-19
Såna här filmer är ju fan nästintill alltid outhärdliga!
2018-07-18
Massor med roliga repliker och halvroliga scener. Men till sist är det bara ännu en svensk medioker romantisk relationskomedi. Eric Ericsson är bra, André Wickström är rolig. (6/15)
2018-01-10
Gäsp! tråkig och seg!!!
HerrNenne
2018-01-05
Besviken. Hade hoppats på mer. Världen är jätteliten, det är egentligen bara David och Martin som lever där. Och Davids fru, ibland. För lite med politiken och händelser där, för mycket vanlig platt romans utan andra bekymmer än velande.
kexchokladet
2018-01-01
Njaa, detta var ju ganska ljummet. Kan sträcka mig till en svag,svag trea men då är jag nog ganska snäll.
Kirikou
2016-11-06
Rolig dialog och en intressant inblick i riksdagspolitikens värld. Sjukt irriterande att det som ska föreställa Jordbro får spelas av någon tunnelbanestation. Stort movie mistake i min bok.
jonassjohnson
2016-02-21
I ert vetlösa hat.
vonadel
2014-11-24
Ligger och skvalpar runt svag trea och stark tvåa. Tänkte först ge den en trea, men sen tänkte jag efter och insåg att några fnysande småskratt då och då inte är tillräckligt. Förutsägbar på något sätt. Bäst var Ratatas/Scoccos musik, 4/10
BarryHero
2014-06-03
Vissa politiska finurligheter men annars forutsagbar. Hade ingen aning om att det var en bogfilm innan jag sag den.
Taliah
2013-08-15
Brukar inte va förtjust i svenska romantiska komedier direkt, men den här var riktigt söt.