2.9

24-timmarsjakten

Tuck deltar i ett topphemligt experiment där han och en ubåtsliknande farkost krymps och injiceras av misstag i snabbköpsbiträdet Jack. Spioner har stulit datachipet som krävs för att förstora honom igen och nu är det upp till hans ex-flickvän Lydia och den timida Jack att försöka ta det tillbaka.

Originaltitel Innerspace
Regissör Joe Dante
Manus Jeffrey Boam, Chip Proser
Genre Action, Äventyr, Komedi, Science Fiction, 80-tal
Skådespelare Meg Ryan, Dennis Quaid, Martin Short, Kevin McCarthy, Fiona Lewis, Vernon Wells, Robert Picardo, Wendy Schaal, Henry Gibson
Betygsantal 2029

Skapad 2019-12-22 av
Familjefilm från 80-talet med Martin Short och Dennis Quaid i huvudrollerna. En film för alla barn men också vuxna som kan uppskatta barnslig humor. Producerad av mästerregissören Steven Spielber...   Läs mer »

2017-10-24
Dele
2017-10-09
Välgjord, fantasirik, sprudlande, tramsig och klichéfylld kommersiell familjeunderhållning där inte en enda sekund är fri. Gillade den när jag var yngre, men med åren så har skratten mer bytts ut mot skepsism.
martineden
2016-02-27
[rek. 3] Mysig familjekomedi med imponerande specialeffekter, som fortfarande håller hög klass. Mycket intressant idé som skapar många härliga komiska situationer. Tycker att själva regin och berättandet är väldigt väl utfört särskilt i balansen mellan komik och actionstunts. Bra!! 3.
filmfreak1
2015-07-06
Fan att jag inte såg den som barn, då hade betyget varit högre. Fortfarande härlig film rakt igenom. Martin Short är briljant " I'M POSSESSED!" haha.
larsen1976
2015-02-20
Minns detta som en KULT film. Har förvisso inte sett den sen 80-talet. Så frågan är om den är lika bra idag...
2014-12-01
En härlig 80-tals film som bjuder på allt från komedi, sci-fi och action och skapar tillsammans ett kul äventyr. Specialeffekterna tog hem en Oscar och de är så bra att filmen fortfarande håller idag. Dennis Quaid och Meg Ryan är helt OK men det är Martin Short som imponerar med sin (fysiska)komik. En härlig söndagmatinè. 3+
Mat1az
2014-11-17
Ostig 80-tals tappning av "Fantastic Voyage". Här slänger man verkligen in allt och lånar friskt från koncept i James Bond och Terminator. Filmen är på tok för lång och Dennis Quaid är totalt usel som skådespelare, sämre fylle-skådespel har sällan skådats. Tur är att Martin Short livar upp stämningen. Ett stort plus för spektakulära effekter och våghalsiga stunts. Överlag en helt ok frukost matiné.
Halofreak92swe
2014-03-05
Härlig familjefilm i skön 80-talsanda! Hade älskat denna om jag sett den när jag var yngre.
RobinsTaste
2014-02-23
Den svenska titeln är fruktansvärd och även om filmen börjar kasst så blir den faktiskt både charmig och spännande. Klyshig, fast det hade jag förväntat mig. Man får vad man vill ha och lite till. Diggar skurk-poträttet av Cowboy och snubben med pistol-handen.
Solidus
2013-07-22
”Innerspace” summerar allt vad filmindustrin på 1980-talet, enligt mig, handlade om: fantasi, kreativitet och högt underhållningsvärde. Det är inte en film som sitter kvar i minnet, men den levererar underhållning och berättarglädje med Joe Dantes och Steven Spielbergs signum över sig. Jag måste även säga att effekterna håller god klass än idag. Mycket bra!