2.7

Shelter

Dr Cara Jessup är en expert inom åkomman om multipla personligheter, vars olika vittnesmål som expert har hjälpt rättssystemet att fastställa dödsstraff för mördare. Trots hennes hängivenhet till vetenskap och mordet på hennes man, har Cara aldrig tappat tron på Gud. Tills hon blir introducerad för Adam, hennes fars nya patient. Medan hon upptäcker mer om Adams förflutna faller hennes liv i bitar, men om hon tappar tron, kan konsekvenserna krossa hennes familj.

Originaltitel 6 Souls
Regissör Måns Mårlind, Björn Stein
Manus Michael Cooney
Genre Thriller, Skräck, Mysterium, 2010-tal
Skådespelare Julianne Moore, Jonathan Rhys Meyers, Jeffrey DeMunn, Frances Conroy, Brooklynn Proulx, Nate Corddry, Brian Anthony Wilson, Joyce Feurring, Michael Graves, Charles Techman, Steven Rishard, John Peakes

Tatty
2016-12-07
Inte jätte dålig men ganska okej film fast den va lite spännande ändå.
2016-11-11
Det här och Carrie måste vara det sämsta Julianne Moore någonsin medverkat i.
AlbinWesley
2016-10-23
Visst kan jag hålla med om att den likt så mycket i genren spårar ur, men inte tillräckligt för att riktigt förta min behållning av filmen. Jag tyckte den var oväntat obehaglig, spännande och i ganska intressant. Julianne Moore är en ständig fröjd att se agera, förstås.
Murvel48
2016-10-20
Det börjar väldigt lovande men sen ballar det ur till en massa övernaturligt mumbo jumbo, Svag tvåa.
Engravadlax
2016-10-09
Börjar ok, urartar inom kort.
NoWireHangers
2016-07-05
Börjar bra och höll intresset uppe nästan hela vägen men funkade inte riktigt till slut.
Sawatdeedrama
2015-09-17
Jag har i allmänhet lite svårt för skräckfilmer och thrillers som bygger på att man måste vara troende kristen för att klara sig från onda ting, men den här filmen var verkligen obehaglig om man bortser från att en stor del av filmen handlar om tro eller snarare vad som händer om man inte är troende. För mig var den här filmen en stark 3:a, nästan en svag 4:a tack var det spänningen och den kusliga musiken. Jag kanske var extra mottaglig för den här typen av film igår kväll där jag låg i mörkret, men stundvis var den verkligen otroligt obehaglig.
Robkiller
2015-05-19
Thriller med temat; se till att vara kristen annars kommer djävulen och tar er... välspelad i långsamt tempo, men håller trots det intresset uppe. Den tar dock aldrig fart och blir rätt så segdragen, duger trots allt.
TheHorrorfan
2015-02-13
Börjar intressant, men går utför. Förstod inte direkt syftet med filmen. Jag tycker att den var konstig och lite små tråkig.
Djason
2014-03-11
Har svårt för sådana här psykologiska thriller/skräckis i vanliga fall, snarlik Identity är den med och den var inte så där tipptopp. Men denna film är helt ok tack vara en spännande handling som än blir lite väl konstigt i slutet. Julianne Moore är bra som vanligt dock, min favoritskådis bland kvinnor.