2.2

27 sekundmeter, snö

En grupp skidåkare ger sig iväg på en fem dagars skidtur i Lapplandsfjällen. Plötligt överraskas de av en svår snöstorm och tvingas söka skydd på en fjällstation. Första natten sker ett mord, en av gruppens medlemmar hittas brutalt knivhuggen till döds. Fullständigt isolerade och utan någonstans att ta vägen inser de övriga i gruppen att mördaren måste vara en av dem...

Originaltitel 27 sekundmeter, snö
Regissör Tobias Falk
Manus Lovisa Milles, Kjerstin Göransson-Ljungman
Genre Thriller, Mysterium, Drama, Kriminalare, 2000-tal
Skådespelare Jacob Ericksson, Jan Mybrand, Anders Ahlbom, Elisabeth Carlsson, Niklas Falk, Malena Engström, Mylaine Hedreul, Jamil Drissi

FabianBom
2018-03-20
va tänkt som en serie i agatha christie, men manuset sviktar, mer drama än spänning och dålig mord-gåta-thriller. ne föll ej till 100
2017-10-03
Börjar lovande men faller platt
2014-11-11
Jag blev besviken, jag hade höga förväntningar och de infriades inte. Det blev stundtals segt och händelsefattigt. Jag hade hoppats på mera dramatiska intriger karaktärerna emellan. Skådespelarna får inte utrymme att gnistra till ordentligt. Dramats styrka var den träffsäkra skildringen av 30-talet. Mycket fint foto och musiken var också bra. 2-
Xenox
2012-07-08
Mycket spännande svensk mini-serie.
Halofreak92swe
2012-06-03
kommer inte ihåg så mkt men jag inte blev imponerad. Inte allt för dålig för att vara en svensk film dock.
TheHorrorfan
2012-05-20
Otroligt bra.
wiberga
2011-10-17
Snacka om sömnpiller. Jag var sjuk och hade hög feber så jag orkade inte resa mig upp och stänga av skiten. Det var väl enda anledningen till att jag såg färdigt den.
tpb
2011-09-24
Skådespelarna är ju så usla att man helt missar handlingen.
Albion
2009-08-04
Stelt skådespelande (dålig regi?) och långrandigt. Trevliga miljöer och tidstroget. Godkänd med viss tvekan.
Adoniram
2009-08-03
Herregud, kunde ingen ha stoppat eländet?