2.5

28 Hotel Rooms

En romanförfattare från New York träffar en företagsrevisor från Seattle och inleder en kärleksaffär som sträcker sig över flera år och utspelar sig i 28 hotellrum.

Originaltitel 28 Hotel Rooms

2017-07-19
Riktigt dålig
mockajulia
2016-04-04
Kanske för att det är trevligt att se en historia om ett heterosexuellt, destruktivt förhållande där kvinnan har största delen av makten. Kanske på grund av den briljanta regin och det trovärdiga agerandet (läs: reagerandet). Kanske för att den slutade precis som jag skulle skrivit det. Kanske för att jag kan relatera till att ha hemliga förhållanden i hotellrum. Kanske är 28 Hotel Rooms inte värd en plats i historieböckerna, men jag njöt av varje sekund.
Sznax
2012-11-14
Efter en trevande inledning så tar sig filmen ganska ordentligt. Användandet av korta och lite längre scener ger en väl fungerande struktur till filmen. De längre scenerna har dessutom väldigt bra dialog och de kortare fin känsla. Ändå blir filmen för tunn i slutändan för att nå några större höjder. Dessutom är den manliga karaktären en överdrivet stor skitstövel. Betyg 5.6