2.9

29th Street

Filmen berättar den sanna historien om den otursförföljde Frank Pesce som ändå är världens lyckligaste man. Han lyckas alltid hamna i udda situationer men vinner till slut 6 miljoner dollar på lotto.

Originaltitel 29th Street
Regissör George Gallo
Manus George Gallo, Frank Pesce, James Franciscus
Genre 90-tal, Komedi
Skådespelare Danny Aiello, Anthony LaPaglia, Lainie Kazan, Frank Pesce, Robert Forster, Ron Karabatsos, Rick Aiello, Vic Manni, Paul Lazar, Pete Antico, Donna Magnani, Darren Bates, Tony Sirico

picklessmulan
2018-10-13
Sevärd film som räddas av slutet och att den är baserad på en sann historia!
2016-07-23
Underbar rulle! En riktig må bra-film!
frankeee
2009-04-10
en aning seg men den attackerande humorn är skön. "dad~I'm talkin about movin us to a nice house in Queens and ur talkin about pickin up fuckin moonrocks!"
Paramis
2007-06-10
En sk gangster feelgood film. Jag såg den när den var ny och tyckte mycket om den då. Nu kanske den har tappat lite.
Silur
2007-02-07
Får en tvåa för interaktionen mellan far och son, även om jag håller med tidigare kommentarer om att slutet är överdrivet sentimentalt.
superzelda
2006-10-12
Vilket hemskt sätt att använda opassande musik som dyker upp här och var i bakgrunden!
Pezelj
2006-08-28
rolig som fan.
Bomkia
2006-08-19
Varm film med en riktigt bra Danny Aiello och LaPaglia. Härligt samspel. 3+
paycheck
2006-07-12
En härlig film som dock blir lite väl sentimental mot slutet. Aiello och LaPaglia är mycket bra som far och son.