2.4

Racerproffset Dale Earnhardt

En filmatisering om den legendariske racingföraren Dale Earnhardt från barndom till vuxen ålder. Han hoppade av skolan för att bli rallyförare.

Originaltitel 3: The Dale Earnhardt Story
Regissör Russell Mulcahy
Manus Robert Eisele
Genre Biografi, Drama, 2000-tal
Skådespelare Barry Pepper, Elizabeth Mitchell, Ernest Whitted, Andrea Powell, Corri English, Russell Cook, Lori Beth Edgeman, Sean Bridgers, Ron Prather, J K Simmons, Greg Thompson

StureStenhög
2011-09-15
Kändes som en trött biopic till att börja med, och den beskrivningen är väl fortfarande inte helt fel, men filmen vann över mig ju längre den gick. Visst lider den av biografi-filmens vanliga problem att allt bara blir ytliga nedslag i en mans liv, men här har man iaf använt de två far-och-son-relationerna som en röd tråd och jag måste säga att det funkar bra. Sättet man låter de två spegla varandra är faktiskt ganska effektivt. Barry Pepper och JK Simmons är dessutom bra i vanlig ordning, och när man dessutom har lyckats få nåt så meninglöst som Nascar att kännas intressant så måste man ändå ha gjort nånting rätt. Så efter viss eftertanke väljer jag att bortse från det trötta standardutförandet och sätter en svag trea
Rele
2010-05-25
Filmen är inte så bra, men om man tycker om biltävlingar är den ok. Dale Earnhardt körde inte rally.
cred2winona
2010-05-24
Om man råkar vara väldigt intresserad av bilsport, så är den inget vidare.
KyLLo
2010-04-05
Om man inte råkar vara väldigt intresserad av bilsport, så är den inget vidare.
Minik?
2010-01-11
Filmen höll bara knappt intresset uppe trots alla snabba bilar, och "mellansnacket" var awkward. Fader-sonscenen var inte ok!
AddeColciago
2010-01-04
Känns i många avseenden rätt osannolik och jag kände till och med lite olustighet med tanke på den riktige Earnhardts öde. Allt eftersom blir jag dock mer och mer fast i storyn, som dock inte känns helt verklighetsförankrad. När eftertexterna börjar rulla känner jag ändå att människan Dale vuxit hos mig.
Murvel48
2010-01-02
Rallyförare? Lol...
Fazzulisten
2008-02-26
Är det någon som har de rätta kontakterna för att få den här till Sverige? Mer NASCAR åt folket!