2.6

30 Minutes or Less

Ett pizzabud blir kidnappad och tvingas att på 10 timmar fixa fram 100.000 dollar, annars sprängs han i luften.

Originaltitel 30 Minutes or Less
Regissör Ruben Fleischer
Manus Michael Diliberti, Matthew Sullivan
Genre Komedi, Kriminalare, Action, 2010-tal
Skådespelare Jesse Eisenberg, Aziz Ansari, Danny McBride, Nick Swardson, Dilshad Vadsaria, Michael Peña, Bianca Kajlich, Fred Ward, Brett Gelman, Rebecca Cox

picklessmulan
2018-10-29
Rätt knasig film som bitvis var ganska rolig. Mittemellan 2 och 3 men slutar på en stark 2a
vonadel
2018-10-06
Funkar i brist på annat. Typisk mellanbetyg film. Vissa småroliga grejer, men håller inte riktigt hela vägen. 5/10
2017-10-26
dafreakish
2017-10-15
Småkul och lite fnitter framkallar den i alla fall. Eisenberg och Ansari funkar bra ihop och McBride är en utmärkt dum bad guy. Plus för den korta speltiden. Snudd på trea.
Bomkia
2017-10-15
Tycker inte alls det här är så illa. Aziz gör att Eisenberg inte känns lika emo som han vanligtvis gör och McBride är härligt dumelak. 3+
kallewj
2017-08-25
Råkade se om den , minns inte att jag sett den innan
MartinHellman
2017-07-02
Aziz är verkligen totalt värdelös på alla sätt.
Murvel48
2016-12-25
Jag har sett sämre smörja än det här - men det är likt förbenat smörja.
WillyV
2016-11-03
Komedi som funkar helt okej och en action som är mer...sådär. McBride verkar bara kunna spela en typ av roll. Övriga, som Ansari och hans "syster", verkar inte vara skådesspelare alls. Den enda som är någorlunda är Eisenberg, medan en annars duktig skådis som Pêna är hänvisad till en rsfierat, överspelad karikatyrroll. Knappt godkänd, som tur är har en några roliga scener.
wasteoftime
2016-10-31
Det är sällan man ser så här många, så här dåliga skådespelare i en och samma film. Den har dock ett visst underhållningsvärde och har ett högt tempo, vilken den tjänar på, men nej, bra är det ju verkligen inte. Men dess brister är inte så stora som de individuella delarna kanske anspelar på, då varken manus eller skådespelare gör ett bra jobb. 0,5 på SH-skalan.