2.2

Fem personer kidnappas några dagar innan Halloween och hålls som gisslan på en plats som kallas Murder World. Där tvingas de spela ett våldsamt spel som heter 31 där uppdraget är att överleva 12 timmar mot ett gäng onda clowner.

Originaltitel 31
Regissör Rob Zombie
Manus Rob Zombie
Genre Thriller, Skräck, 2010-tal
Skådespelare Sheri Moon Zombie, Jeff Daniel Phillips, Lawrence Hilton-Jacobs, Meg Foster, Kevin Jackson, Malcolm McDowell, Jane Carr, Judy Geeson, Richard Brake, Pancho Moler, David Ury, Lew Temple, Torsten Voges, Elizabeth Daily, Tracey Walter, Ginger Lynn Allen
Filmnummer 119876

Dream
2018-10-25
Läste dem dåliga recensionerna både här och på IMDB, men trodde att folk överdrev bara för att filmen ännu en gång handlar om olika sorters clowner eller "Freaks". (Det är nog inte alla som tänker på det när dem ser - Rob Zombies verk att dem faktiskt har lite verklighets anknytning till "Freak shows" vilket var en vanlig underhållning för åskådare på 1800! "Freak shows" var en sorts cirkus där människor med alla möjliga sorters funktionsnedsättningar blev ditt lämnade av familjer, det var det ända sättet för dem att tjäna pengar.) Denna kultur har Rob Zombie tagit till sig samt blandat in 70 tals skräck och på så sätt skapat sin egna skräck stil. Dock tyvärr funkar det inte så bra i denna. Det finns inget djup, Skakiga kameror och "Freaks" som inte skrämmer utan dem blir istället töntiga av för mycket fjantiga dialoger. Kanske är det så att Herr. Zombie har slutat med droger och fylla på senare tid. Då dessa olika sorters rockikoner brukar vara kända för att tappa gnistan när dem slutat med det, för min känsla någonstans är att när han gjorde bl.a. "House of 1000 Corpses och The Devil's Rejects" så var det ett helt annat drag i berättelserna. Betyg 2
Robkiller
2017-11-19
Extremt våldsamt rakt igenom, vilket var som väntat med den regissören. Inte mycket till handling, men helt ocensurerad och hyfsat underhållande i alla fall.
2017-06-11
31 bjuder på vibbar av herr Zombies i mina ögon magnum opus the devils rejects - fast utan någon finess. Atmosfären och miljöerna finns där liksom tidsandan av 70-talet, som Zombie verkar snöat in på. Men där det kunde vara lite humor och smaklösa oneliners späder de istället på med mängder av våld, gore och snusk. Och det känns stundtals som att våldet enbart kompenserar en tydlig brist på story och idéer. Sen är det ett töcken att han alltid måste ha med sin, förutom utseendemässigt, rätt talanglösa fru i alla filmer, här i huvudrollen dessutom. En okej skräckis, eller slaktfest för att vara korrekt, men det är långt ifrån både house of 1000 corps och i synnerhet devils rejects.
BrutusBeefcake
2017-01-30
Tycker att den här var skitrolig. Snabb, våldsam och underhållande där sista skurken t.om klarar av att vara lite cool. Absolut positivt överraskad! (9/15)
idd
2017-01-15
Zombie gör sin tredje House Of 1000 corpses-film och med mindre finess för varje gång. Det extremt stökiga kameraarbetet är filmens största minus. I övrigt är det ändå rätt underhållande..
JonteW
2016-12-30
Efter fantastiska "The Devil's Rejects" från 2005 har jag alltid blygsamma förhoppningar på Rob Zombies nästa verk. Detta upphör nu med "31" som är ett katastrofalt hantverk som mest framställer huvudvärk i och med skakiga kameror och snabba klipp. Karaktärerna är lika platta som manuset och gör detta till ett sömnpiller.
Zok
2016-12-27
Rob Zombie leverar igen. Skönt att slippa dessa spöken och övernaturliga väsen som typ är med i 9 av tio skräckfilmer i dag, ex överskattade skräckfilmer som Babadook. Filmen var underhållande hela vägen. 31 har även ett bra soundtrack, som det brukar vara i Zombies filmer.
sighup
2016-10-22
Jag hade kunnat förlåta Rob Zombie för att han gör samma film om och om igen, om hans filmer inte hade varit så jäkla långtråkiga. Gäsp.
yaxez
2016-10-22
Mer humoristisk än läskig, hade önskat lite mera djup i storyn, mer detaljer, och ett bättre slut. Mindre bra.
Kimchi
2016-10-14
Krystad och många gånger meningslös dialog. Karaktärer man inte bryr sig ett skit om. Jävligt fula actionscener man får huvudvärk ja nästan epilepsi av. Lägg därtill att tortyr-game-horror känns sjukt sunkigt 2016. Frågan är om Zombie helt tappat det eller om han bara hade ren och skär tur med Devil Rejects som jag betygsatt på motsatt sida skalan.