438 dagar

438 dagar är baserad på den sanna berättelsen om journalisten Martin Schibbye och fotografen Johan Persson som, under ett uppdrag i den konfliktdrabbade regionen Ogaden i Etiopien, fängslades och dömdes till 11 års fängelse för terrorism.

Originaltitel 438 dagar
Alternativ titel 438 Days
Regissör Jesper Ganslandt
Manus Peter Birro
Genre Biografi, Drama, 2010-tal
Skådespelare Gustaf Skarsgård, Matias Varela, Faysal Ahmed, Jesper Ganslandt, Philip Zandén, Josefin Neldén, Stephen Jennings, Fredrik Evers, Graham Clarke, Farouk Valley-Omar, Magnus Sundberg, Lena B Nilsson, Sivuyile Ngesi, Frederik Nilsson

Spook
2020-01-07
Verala spelade riktigt bra i denna tycker jag.
PeterTheW
2020-01-05
Jag gillade den här skarpt!
DYV
2019-12-09
Jag hade faktiskt önskat att det hade funnit minst ytterligare en parallel story som hade vidgat hela perspektivet på storyn, tex mer fokus på någon av the "bad guys" så det blir mer komplexitet i historien. Sen tycker jag även att Matias Varela är en felcastad för den här rollen, för det första är han alldeles för direkt och utåtriktad, men även för stor/tung, han borde gått ner minst 10-15 kg för den här rollen. Det saknas en nerv, man är inte riktigt förankrad i hur det ska gå för dem tyvärr.