44 Minutes

Bygger på den mest våldsamma eldstriden i modern amerikansk polishistoria. Två tungt beväpnade bankrånare bestämmer sig för att skjuta sig ut från en bank omringad av poliser.

Originaltitel 44 Minutes: The North Hollywood Shoot-Out
Regissör Yves Simoneau
Manus Tim Metcalfe
Genre Drama, Action, Kriminalare, 2000-tal
Skådespelare Michael Madsen, Mario Van Peebles, Ron Livingston, Ray Baker, Douglas Spain, Oleg Taktarov, Dale Dye, Andrew Bryniarski, Clare Carey, Alex Meneses, Katrina Law
Filmnummer 19497

2014-10-25
Jag gillade den för att det är en verklig händelse som avspeglas och som fick stor betydelse för hur polisen ska agera. Full med action men minuset är att det känns väldigt TV-mässigt dvs. the Network kind.
2014-06-04
Egentligen en enda lång skottväxling, men det ligger en riktigt bra och sann historia bakom och då blir det genast mer intressant. Madsen är som vanligt bakåtlutad och cool, men passar fint i den här rollen.
Wulfgang666
2013-10-06
Madsen grymt bra.
Wulfgang666
2013-10-06
Spännade!
2012-11-25
Grym spelfilm av ett bankrån som hänt i verkligheten..
amam
2012-10-01
Väldigt mycket skottlossning. Det som drar ner på betyget är att det blir för mycket sliskig polispropaganda. Om de skippat intervjuerna så hade det blivit mycket bättre. Stark tvåa, på gränsen till en svag trea.

2011-09-29
Detta är en orgie i ratata.
Addaw
2010-09-14
Borde egentligen gilla den här filmen mer en vad jag gör, men madsen var ju i stort sett den enda behållningen i ett annars klichéfyllt evigt kulregn.
emmahan
2010-07-24
Vad var det här för skit? Det händer absolut ingenting i den här filmen. Och alla dessa klyschor: "som polisman är man alltid beredd på att rycka ut". Och tack vare det här bankrånet får polisen numera använda k-pistar. Hurra.
LaDecima
2010-05-04