1.9

47:an Löken blåser på

Allt barkar åt skogen när det blir statsbesök på regementet. 47:an och 69:an är kanske inte de smartaste, men ändå kanske de slugaste.

Originaltitel 47:an Löken blåser på
Regissör Ragnar Frisk
Manus Lennart Elworth
Genre Komedi, 70-tal
Skådespelare Lasse Åberg, Janne 'Loffe' Carlsson, Lars Kühler, Gösta Krantz, Berit Bogg, Carl-Axel Elfving, Tjadden Hällström, Nils Ericsson, Bernt Dahlbäck, Sten Ardenstam, Hasse Burman, Mille Schmidt, Laila Westersund, Sonia Hildings, Börje Nyberg
Filmnummer 20543

Raimo_1985
2014-03-07
Staaaark trea på denna jätteroliga militär/buskisfars! Jag skrattade jättemycket :D
masteralex
2011-06-02
den bjöd på ett antal skratt!! vek mig nästan av skratt när kaptenen skulle äta middag med fransyskan. Men som film i helhet är den inte mycket att ha.
Martin_Sj
2009-12-09
Gillar Åsa-Nisse. Men den här filmen sög verkligen.
Tobbelob
2009-05-21
Förstår inte hur man kan ge denna film underkänt. Är en ganska solklar 3a för mig. Lasse Åberg, vad ska man säga egentligen? Han måste vara ett geni. Hans honörer är fantastiska och hans avlämning i början av filmen är underbar. Kolla hur framåtlutad han står, precis som "riktiga" befäl.
FabianBom
2009-04-20
komisk militärbuskis...sista av Ragnar Frisk
Kurganen
2008-09-27
Vad är det här? När jag blir kejsare ska mitt första dekret bli att låsa in alla kopior av denna film i det djupaste urberget, vaktad av Kejsarens rödklädda garde från Star Wars. Usch!
IrwinFletcher
2008-04-03
Kanske inte den mest minnesvärda svenska filmen som gjorts.
yrkeschaufföre
2007-11-16
Lite bättre än ettan, men det räcker inte långt! Kul detalj är att Loffe yttrar "nu har du skitit i det blå skåpet" långt innan Göta kanal.
jovan
2007-09-08
Loffe i en av sina tidigare roller!
Bond26
2007-03-13
Uppföljaren som för första gången få man se Carlsson och Åberg i samma film, de gjorde även en militärbuskis tillsammans -79. " Repmånad "