2.9

48 timmar

När en förrymd fånge och hans partner skjuter två poliser kopplas den bufflige och kedjerökande Cates in på fallet. De har också skjutit en man känd som rånare och för att få fast dem söker Cates upp rånarens gamle kumpan, den fåfänge svarte Reggie. Han sitter i fängelse men Cates släpper ut honom i 48 timmar för att han ska hjälpa honom att få fast skurkarna.

Originaltitel 48 Hrs.
Regissör Walter Hill
Manus Jeb Stuart, Larry Gross, Steven E de Souza, Roger Spottiswoode, Walter Hill
Genre Komedi, Action, 80-tal
Skådespelare Eddie Murphy, Nick Nolte, James Remar, Brion James, Annette O'Toole, Sonny Landham, David Patrick Kelly, Frank McRae
Filmnummer 2023

Skapad 2019-10-29 av BobbyPeru
Eddie Murphy slog igenom som den \"coole negern\" i den här fartfyllda actionkomedin av Walter Hill (The Warriors). Filmen handlar om snuten Jack Cates. När några stenhårda polismördare rymmer f...   Läs mer »

2019-02-20
Över förväntan!
92axha10
2018-12-18
Murphy och Nolte har bra kemi och gör att filmen funkar så pass bra. Skön underhållning inget mer än det.
picklessmulan
2018-11-25
Sämre än jag kommer ihåg den. Vad är det med musiken
yrkeschaufföre
2017-01-07
En konstig film som inte vet vad den vill vara, action eller komedi. Den har sina poänger, jag brukar se den när den går på tv.
Raimo_1985
2015-12-12
Starkt godkänt, men jag trodde detta skulle vara en av Murphys riktigt roliga. Smårolig men mossig.
kervisch
2015-08-08
3 av 5. Godkänd
Engravadlax
2015-03-10
21-årig Eddie Murphy i sin första film. Jag måste vara Murphyskadad, men jag tycker att han ser äldre ut. Han är också den enda medverkande som inte suger.
lekke
2014-11-17
Omtitt efter ca 20 år, betyget kvarstår. Tack vare denna film fick vi en uppsjö av våldsfantasier som riktar sig åt män, män, män. Murphys stundtals rappa tugg räddar denna från en 1:a.
2014-10-31
48 timmar satte standarden hur en polis/buddy eller bara buddy film skulle se ut. Den var också språngbrädor åt Nick Nolte och Eddie Murphy. 23 år senare och den funkar fortfarande bra men den är inte den bästa. I mina ögon så är dödligt vapen-serien absolut dom bästa filmerna i denna genre. 3+
mylar
2014-10-17
De här rollfigurerna har tämligen dålig karaktär, men någon sorts moral ska ändå lysa igenom för att tydligt skilja de goda från de onda. Djup ska man inte försöka hitta i den här typen av filmer och argumentet att den inte åldrats väl håller inte. Dagens filmer i samma genre är lika dåliga. Testosteronet flödar och dödslängtan samt tilltron till sitt vapen stiger över alla brädder. Jag förstår inte varför jag envisas med att slösa bort min tid på sånt här.