2.3

48 timmar igen

Jack har blivit avstängd från polistjänst men vill ändå med hjälp av Reggie komma åt knarkkungen Iceman. De attackeras både av knarkligan och av korrupta poliser men Jack och Reggie ger sig aldrig.

Originaltitel Another 48 Hrs
Regissör Walter Hill
Manus John Fasano, Jeb Stuart, Larry Gross
Genre Kriminalare, Action, Drama, Komedi, Thriller, 90-tal
Skådespelare Eddie Murphy, Nick Nolte, Brion James, Tisha Campbell-Martin, Kevin Tighe, Ed O'Ross, David Anthony Marshall, Andrew Divoff, Bernie Casey, Brent Jennings, Ted Markland
Filmnummer 2022

Skapad 2019-10-28 av BobbyPeru
Den första filmen var riktigt uppfriskande med en perfekt kombination av våld och humor. Dessutom var nye stjärnskottet Eddie Murphy het efter den. Den här tråkiga uppföljaren innehåller varen...   Läs mer »

yrkeschaufföre
2017-01-07
Det märks att det gått lång tid mellan filmerna, den här är bättre men den första känns mer genuin.
kervisch
2015-08-08
3 av 5. Godkänd
Fläskkäft
2015-06-16
Det är sällan man ser en uppföljare som matchar originalet. 48-timmar igen är en riktigt stabil fortsättning. Det är hårt och skitigt, storstadsmiljöer med mycket ljud, sirener, sorl och dylikt. Samspelet mellan Murphy och Nolte är fortfarande riktigt bra. Vissa scener är coolt filmade och Walter Hill kan genren och ger oss en blodig actionrökare med skön humor. Jag önskar att Eddie Murphy hade fortsatt att ge oss en barnförbjuden film då och då i stil med denna men efter åttiotalet blev det snålt med sådana då han tyvärr gick över till mer familjevänliga filmer. Ska tydligen finnas en 140 minuters cut av denna rullen så vi får hoppas att det kommer en Director's cut på Bluray snart. Stark trea!
2014-10-31
Uppföljaren till 48 timmar är minst lika bra. Eddie Murphy och Nick Nolte är klockrena i sina respektive roller. Kemin finns kvar. Likaså humorn och all action. Jag inser nu att den är ett måste i samlingen och införskaffning kommer att påbörjas. Hur många gånger kan man volta med ett fordon? 4-
eandersson
2014-05-31
En roligare Murphy, en mindre töntig Nolte, mindre dålig action och mer logik och färre sinnesförvirrade psykopater. Med andra ord, bättre än föregångaren. Det är dock ingen merit, många actionfilmer är bättre än 48-timmarsfilmerna, det är enbart dussinactions utan något speciellt. Underhållande för stunden, inget att rekommendera eller bli ledsen för om man missat att se, men den är inte värdelöst och skulle man råka se den är det inte direkt bortkastad tid. Skrattade faktiskt en del gånger, Murphy fick klart mycket mer tid i denna än Nolte. Ett litet tronskifte kan man säga, som fick 2an att bli bättre än 1an där det var omvända roller.

2013-08-01
Bedre enn den første, såvitt.
ClintanTheKing
2012-12-31
En lyckad uppföljare, minst sagt! Tycker denna är rätt underskattad faktiskt. Den är lite mörkare än första, dock med "glimten i ögat" på vissa ställen. Murphy och Nolte fortsätter att dominera ihop. En svag 4:a blir ett bra betyg.
Xenox
2012-07-20
Kul uppföljare.
Cineasten
2011-12-30
Hårdare och skitigare och trots att den upprepar sig så tycker jag att det är en riktigt vass uppföljare som gott och väl uppfyller kriterierna för en underhållande actionrökare.
yrkeschaufföre
2011-08-27
Lite knepig handling men med coola actionscener och fräcka repliker.