2.8

5 to 7

Utanför Manhattan St. Regis Hotel i New York City möter en aspirerande ung författare en sofistikerad fransk diplomatfru för första gången. Trots att Arielle är äldre, gift och har två barn, kan Brian inte hjälpa att han faller för henne och de inleder en fem-till-sju-affär. Deras förhållande går knappast hand i hand med traditionella värderingar och hans föräldrar kan knappt hantera nyheten. Allteftersom det osannolika paret faller djupare för varandra börjar de att önska att det var mer än bara en affär, och ställs därmed inför deras livs vägskäl.

Originaltitel 5 to 7
Regissör Victor Levin
Manus Victor Levin
Genre Drama, Romantik, Komedi, 2010-tal
Skådespelare Anton Yelchin, Bérénice Marlohe, Glenn Close, Frank Langella, Olivia Thirlby, Eric Stoltz, Lambert Wilson, Jocelyn DeBoer, Joe D'Onofrio, Dov Tiefenbach, Amina Robinson, Heather Warren

AngelsDiary
2018-03-05
Som skräck fantast fann jag den inte speciellt intressant men cute.
supermancover
2017-07-15
Jag tycker att den funkar på jättemånga olika plan. Många fina inslag om polyamori och jag älskar att den är så pretto som den är. Blir alltid nykär i Yelchin när jag ser honom och ledsen att han är död, men han var verkligen otrolig. Bérénice är verkligen magiskt vacker i alla scener.
Ghostface
2016-03-06
Klichéfyllt men välskrivet och småcharmigt på samma gång.
ulpe01
2016-02-15
Hörde uttrycket cinq à sept för första gången för bara ett par veckor sedan och nu råkade jag snubbla över filmen med samma namn. Kunde ha varit mycket bättre, tror mest att det var slutet som kändes... fel. Konstigt när man tycker synd om en karaktär man inte träffat förrän sista minuterna. Bérénice är magiskt vacker.
passi0n
2015-11-08
Riktigt tråkig. Dåligt skådespel och ingen kemi.
DIProgan
2015-11-04
Blandning av tramsigt, överspelat och precis rätt. I slutändan ok och något som fick mig att vilja skriva.
emsir
2015-10-06
Gillar inte riktigt Anton Yelchin och så tycker jag dialogen och manus känns lite falskt och melodramatiskt. Fransoserna känns också ganska stereotypt franska, skrivna som någon som typ inte varit i frankrike skulle skriva franska karaktärer.