3.5

(500) Days of Summer

Tom, en pessimist och hopplös romantiker, blir förkrossad när hans flickvän Summer gör slut. För att förstå vad som gick fel tänker han tillbaka till olika perioder under deras 500 dagar tillsammans men slutsatsen blir inte alls den han väntat sig.

Originaltitel (500) Days of Summer
Alternativ titel 500 Days of Summer
Regissör Marc Webb
Manus Scott Neustadter, Michael H Weber
Genre Drama, Komedi, Romantik, 2000-tal
Skådespelare Joseph Gordon-Levitt, Zooey Deschanel, Geoffrey Arend, Chloë Grace Moretz, Matthew Gray Gubler, Clark Gregg, Patricia Belcher, Rachel Boston, Minka Kelly, Maile Flanagan, Richard McGonagle (röst)

Skapad 2009-10-24 av kanzi
(500) days of summer är berättelsen om Tom Hansen (Joseph Gordon-Levitt) som träffar Summer Finn (Zooey Deschanel) och blir förälskad. Tom har läst arkitektur men jobbar sedan några år på ett...   Läs mer »

hsimpson
2019-08-02
Orkade inte se färdigt denna. Som ett långt och halvdåligt avsnitt av "New Girl" (men utan Schmidt).
quelnightmare
2019-04-23
Se.
Jogze
2018-04-16
Film bourré de clichés et de sucroit sexiste. En soppa av cliché och sexism, inget vidare.
2017-10-18

2017-08-02
Denna var intressant, delvis är den för smörig och söt, men den berör även många viktiga aspekter gällande romans/problematik och sånt på ett bra sätt. Och jag gillar att slutet inte är så överdrivet Hollywood-perfekt som det så ofta annars är. Kanske inte den bästa filmen, men den fick mig att skratta högt när de skrek "penis" i parken (helt utan anledning) 😂. Kunde gett den en fyra, men får bli en trea, känner mig snål idag.
asasae
2017-05-19
Var lite småtrist emellanåt då jag tyckte det inte hände så mycket. Men en helt okej film. Men inget man kommer minnas.
recencent96
2016-11-27
Behaglig film med kanonbra soundtrack! Bättre än dom flesta filmer i samma genre.
Pelli
2016-10-29
Den här passade mig perfekt idag. Snyggt foto, charmiga skådisar (lite för perfekta dock?), lite för söt och sliskig, men underhållande och kreativt.
2016-10-21
Filmen innehåller ett par ganska roliga scener men som helhet är den bara tråkig och intetsägande.
gjoob
2016-07-30
Söt historia med söta skådespelare och allting är så sött (på gott och ont). Den är dock underhållande rakt igenom och sticker ut på ett positivt sätt från många andra romcoms - vi slipper exempelvis den smördrypande slutkyssen. Så jag är lite ambivalent; å ena sidan hatar jag hur naiv den är bitvis, å andra sidan rycks jag med av den hurtiga berättelsen.