1.8

The Darkness

Två familjer återvänder hem från en semester vid Grand Canyon och får ovetandes med sig en övernaturlig närvaro.

Originaltitel The Darkness
Alternativ titel 6 Miranda Drive
Regissör Greg McLean
Manus Greg McLean, Shayne Armstrong, Shane Krause
Genre Thriller, Skräck, 2010-tal
Skådespelare Kevin Bacon, Radha Mitchell, David Mazouz, Lucy Fry, Matt Walsh, Jennifer Morrison, Parker Mack, Ming-Na, Paul Reiser, Trian Long Smith, Tara Lynne Barr, Krista Marie Yu, Christopher Darga, Judith McConnell, Ilza Rosario, Alma Martinez, Yoshio Be

2021-08-26
Vi får en extremt oengagerad Kevin Bacon i en slätstruken rysare som hastats fram alldeles för fort. Ger små vibbar av Poltergeist stundtals, men där stannar oxå allt som är bra.
silvertrain
2018-11-21
Är lite förvånad över se låga betygen som denna har fått. Jag själv tycker att detta är en riktigt bra rysare. Finns många scener som är riktigt skrämmande! En demon i denna film framkallar många kalla kårar hos mig. Tycker också att den unga skådespelaren som spelar sonen i familjen gör sin roll väldigt bra. Det gör de flesta andra också. Var roligt också att det fanns ett alternativt slut på filmen. Nä som sagt jag gillade denna mycket!
KyLLo
2018-04-25
Rysare är inte en valbar genre, utan det finns skräck (horror på engelska) och thriller.
päronanton
2017-07-28
Den var ok, däremot vet jag inte om jag skulle kalla den för skräck, mer thriller eller möjligtvis rysare! Filmen får en trea av mig för den var spännande på sina ställen.
amam
2017-04-11
En väldigt svag film. Följer mallen och är tröttsamt förutsägbar. Mest en jobbig autistisk unge och så spöken. Skådisarna gör iaf ett hyfsat jobb. Svag tvåa.
santiago
2017-03-06
Även en trött Kevin Bacon kan inte rädda det här skräpet.
TheHorrorfan
2016-12-27
Kunde ju ha blivit något, men går mest på tomgång från början till slut.
Puben
2016-11-13
Synd, bra böjran och mitten, sen slutet är alltid dåligt. Fan.
eraserheead
2016-10-17
Det bästa med den här filmen var när min man drog ett skämt om Kevin Bacon och kotletter. Superseg skräckis.
Djason
2016-08-26
Inte en av Kevin Bacons bättre rullar men Radha Mitchell är bra och snygg i vanlig ordning. För att vara skräckis är den rätt klen och slutet är mediokert. Plus dock att filmen är relativt kort så man hinner aldrig direkt ledsna.