1.9

6 points

Tre 20-åriga småstadstjejer är bästa vänner. De har just tagit steget in i vuxenvärlden och tvingas till svåra val som påverkar deras framtid och som sätter spår i deras vänskap.

Originaltitel 6 points
Regissör Anette Winblad
Manus Emma Knowles, Sara Nasiell
Genre Drama, 2000-tal
Skådespelare Erica Carlson, Sanna Carlstedt, Johanna Granström, Niklas Engdahl, Ulf Nyberg, Sverrir Gudnason, Göran Forsmark, Annmari Kastrup

Skapad 2019-11-10 av Loomis
Filmens titel syftar på den poängskala man lever efter hos viktväktarna och det är den skalan dessa tre 20- någonting väninnor försöker att leva upp till. Som om inte kärlekstrubbel och alkoh...   Läs mer »

2016-10-20
Har bara sett den en enda gång och det var för över 10 år sen nu. Men jag minns den fortfarande och jag minns den som väldigt bra.
KyLLo
2013-09-27
En film om unga kvinnor i modern tid. En skapligt fängslande film i ganska högt tempo. Och sett till genren och att den är svensk så tycker jag att den imponerar. Skådespelarna är bättre än väntat. Titeln syftar förstås på både sex och bantningspoäng. Men det är inte en film om bantning, utan den ger snarare en känga till bantningskurser. Räcker inte riktigt till en trea, men en stark tvåa.
Gigi1943
2013-05-31
Jösses flickor - så OINTRESSANT denna var (kul att Filmtipset trodde att jag skulle ge en ETTA och den är inte värd ett vitten mer. Varför såg jag den?, jo, var nyfiken på vad titeln syftade på (ha, ha, bantningpoång - suck! - de behövde minsann inte banta, snarare tvärtom så taniga som speciellt den röda var). Dåliga skådespelare, pinsamt att tjejerna är en blondin, en brunett och en rödhårig! Kan det bli mer ointressant när de dessutom är inblandade i så mycket vardagligt (?) som otrohet med väninna, karlgalen tjej och ohejdat superi på barer. Hoppas verkligen inte att detta är signifikativt för våra unga tjejer på väg in i vuxemlivet. Dålig regi.
Tenchi
2011-12-09
Vidrigt uselt. Blev tvingad att titta på denna smörja, jag antar att denna filmen används av SÄPO för att tortera fångar.

2010-09-14
Skitdålig!!
ted_the_one
2010-06-22
Som Sex and the city fast lite brutalare och inte riktigt lika skitusel.
2010-06-19
Enormt provokativ, inte minst på grund av sina kvalitativa brister, sin förutsägbarhet och sina genomgående osmakliga karaktärer. Nästan en trea! (6+/15)
Illacia
2010-01-20
Inget kan rädda den här filmen. Att Erica Carlsson är lite söt hjälper föga i denna soppa av oinspiration och tråkiga, okomplicerade karaktärer. Det sämsta var den korthåriga alkistjejen... Suck, blev trött i huvudet så fort hon var i bild. Speciellt när hon spelade piano... Ah, varför såg jag denna filmen??
j_garland
2010-01-14
Vad är det här för smörja?
Kida
2009-07-21
Som sagt har man sett det förr, men den var faktiskt inte helt genomrutten. Kanske skulle blivit bättre betyg med andra skådisar, manus, regissör...