2.2

En astronaut krachlandar på en mystisk planet och upptäcker snart att han inte är ensam.

Originaltitel 65
Regissör Scott Beck, Bryan Woods
Manus Scott Beck, Bryan Woods
Genre Action, Science Fiction, 2020-talet
Skådespelare Adam Driver, Ariana Greenblatt, Chloe Coleman, Nika King, Brian Dare (röst)

Andreas_
2024-05-17
Åh herregud så dålig film, då ska det tilläggas att jag såg framemot denna och när jag sett trailern (som för övrigt är bättre än filmen i sig) så var jag såld, sci-fi möter dinosaurier, det kan ju inte annat än bli hur häftigt som helst och sen en skådis som Adam Driver också, wow....men ack så fel jag hade...detta är så patetiskt dåligt utfört att man gråter av lycka när filmen äntligen är slut, regissörerna, ja dom är två stycken och uppenbarligen två nybörjare för dom har lyckas få med så många brister i detaljerna eller så kallade plot holes att man får migrän när man upptäcker hur så många korkade saker och handlingar som uppkommer efter varandra, Adam Driver är dock väldigt bra men han ska vara en elittränad soldat men agerar mer som Mr Bean i djungeln, hans karaktär är tydligen skriven att vara den mest korkade elitsoldaten i universum och om han inte snubblar på allt så ska han stå på smala grenar som såklart går sönder pga att han är tung...hans intelligens kanske försvann när han kraschade? ja manusförfattarna som även är regissörerna vet nog inte själva hur korkade dom är när dom skriver in alla dessa korkade handlingar eller plot holes, sen tänkte jag att va spännande med bara två överlevande som får kämpa sig igenom riktiga "jurassic Park" när det begav sig, men så kom dessa smarta snubbar på att vi gör så att dom inte ens kan kommunicera med varandra, wow vilken briljant idé, det blev så roligt hela filmen...sen saker som att vi glömmer vår väska här men sedan har väskan magiskt teleporterat sig tillbaka till deras rygg några scener senare, eller att väskorna är bottenlösa brunnar för det tar aldrig slut med grejer som dom kan plocka upp därifrån och dom har allt utom mat men det gör inget, för är man en Alien ras som ser exakt ut som människor så behöver man ingen mat och kryper man in i ett hål i en grotta och sedan inte kommer någonstans så ska man försöka spränga hål i en vägg istället för att klättra ut samma väg som dom kom, osv osv....hela filmen är ett sådant stort skämt att det blir en komedi av det hela, har man inte intelligensen att upptäcka alla dessa brister och fel och kanske man tycker detta är sevärt, vi andra slår oss i pannan och undrar va fan vi slösar tid på...den är ju som sagt av Sonys filmverkstad dessutom och Sony vet ju alla att dom inte kan producera vettiga och bra filmer, dom har väl inte lyckas få ut en vettig film sedan Sam Raimis spider man trilogi...hursomhelst, jag vill ge denna film en 1:a i betyg men tack vare att Adam Driver försöker sitt bästa och kämpar med att hålla filmen vid liv och att effekterna är faktiskt riktigt jäkla bra, så blir betyget istället en väldigt svag 2:a, se på egen risk för att slösa tid men i brist på annat och avstängd hjärna så kanske den fungerar i brist på annat...
HerrNenne
2024-03-06
Jag gillar att det inte är så mycket med den, för det gör att det finns mindre att misslyckas med. Sen är det klart att barn-motivationen och barn-sidekicken både känns gjort och lite tröttsamt, men det blir inte för mycket med det. Sen måste jag erkänna att jag var distraherad. Halva filmen fastnade jag med att försöka lära mig det där fågellätet. Jag klarade det rätt bra.
2024-01-27
En underhållande bagatell med sina behagliga 90 minuter. Action, en bra Adam Driver och fina effekter - ibland behövs inte mer.
Robkiller
2023-11-22
Rullar väl på... en del action med dinosar, men tar sig aldrig.
Björkman
2023-08-07
Underhållande och ganska fin i grunden med en Driver i bra form, men filmen blir på tok för kort och grund. Enorm potential, kunde blivit så mycket mer. På något sätt satte den sig ändå i mig. Det är något visst med jordens reboot eller vad man ska kalla det, plus en fin historia och kemi mellan Driver och Greenblatt. Jag skulle så gärna vilja ge högre betyg, men det saknas för mycket.
vonadel
2023-08-01
Ganska underhållande ändå. Är väl alltid trevligt med lite dinosaurier. Och Driver gör ju aldrig bort sig. 6/10
djonipony
2023-07-05
2.5. Som om skaparna velat koka ihop Jurassic park, Apornas planet och Rovdjuret på 90 min. Kanske kul i teorin men ingen succé i praktiken. Konstant flykt från små fiender, inget tålamod. Jämför det med tex Rovdjuret där det smygs, hyschas, anas, antyds och det tom ges tid att skrapa svett med rakhyvel. Lite bättre action i slutet mot större fiender men det räcker inte. Den här idén att en ensam, Robinson Crusoe-utsatt vuxen skulle behöva ett barn som sidekick kommer jag aldrig fatta.
Spook
2023-06-17
Inte bra. undrar varför driver tog denna roll?
Hanness
2023-05-23
Helt OK film, bjuder på hyfsad underhållning.
Commandante
2023-05-01
Exakt allt i den här filmen var förutsägbart.