2.2

7 miljonärer

Bland blommande äppelträd och surrande humlor är bröllopsförberedelserna i full gång på Himlabackens herrgård. Måns Lundin, stormrik arvtagare till herrgården, ska gifta sig med den minst lika rika Judith Fahlén, ägare till ett av Europas största hotellimperium. Allt är dock inte riktigt så idylliskt som det verkar. Både inbjudna och oanmälda gäster smider planer på hur de ska komma åt bröllopsparets miljoner. Oväntade vändningar och gamla hemligheter avlöser varandra i ett hisnande tempo där i stort sett alla har lyckats lura alla innan solen gått ned.

Originaltitel 7 miljonärer
Alternativ titel 7 Millionaires
Regissör Michael Hjorth
Manus Michael Hjorth, Tomas Tivemark
Genre Komedi, 2000-tal
Skådespelare Suzanne Reuter, Loa Falkman, Peter Andersson, Sanna Bråding, Fares Fares, Tomas Tivemark, Reine Brynolfsson, Ann-Sofie Rase, Jouko Ahola

Skapad 2019-12-17 av westost
Överväger du att se den här filmen? Då måste jag i egenskap av recensent dela med mig av mina bästa knep för att överleva filmer av det här slaget: 1. Bit dig i fingret, ju mer plågsamt det...   Läs mer »

2023-10-04
Haha, vuxna som beter sig som "barn". Vilken otroligt töntig film. Detta kan ju funka så att det blir roligt av just den anledningen, men här funkar det verkligen inte... Okej, Okej! Screena med Arnold- torpeden var ju skitroliga. Så jäkla fånigt! Jag asgarvade högt och länge. Bara för det får filmen en svag 2:a...
2022-03-20
Svenskt barnsligt på ett sätt som känns enormt förlegat utomlands. Gott om bra skådisar som troligtvis inte vill kännas av den idag. Att det är bra fart räddar den delvis, men inte är det bra.
Albion
2020-05-21
Den här filmen ska förstås ses för vad den är, en fars av den typ som vi vanligtvis ser i folkparkerna om somrarna runt om i landet. Och på den planhalvan är den inte direkt sämre än någon annan, fast det förstås att det är väldigt svårt att lyckas nå någon toppklass i den genren. Jag tycker absolut att detta går att se på med visst behållning men det gäller att glimten i ögat finns med från början. Betyget blir en svag 3;a, dvs 3-
Arensberg
2020-04-21
hur kan sånt här gå vidare från manusstadiet i modern tid ??
Oompf
2020-04-21
Riktigt uselt. Ungefär på samma nivå som Reine och Mimmi far till fjällen. Om inte sämre.
picklessmulan
2019-01-07
Nja Sådär. Lite rörig och en hel del usla skådespelarinsatser.
andmoreagain
2017-04-07
En av 2006 års mest märkliga filmer. Stark tvåa.
2014-02-03
Ett uselt försök till svensk actionkomedi. Filmen är totalt ointressant. Känns som att man försökt skapa en blandning mellan Gangster (kriminalitet), Att stjäla en tjuv (stöld och humor) och Blondie (lyx och familjeband). Reine Brynolfsson får godkänt, men övriga skådespelare är dåliga eller underpresterar. Allra sämst är Fares som överspelar något fruktansvärt och Bråding som är allmänt usel. Skämskudde fram.
2012-08-13
Bra skådisar och ett okej manus får mig att ge en svag trea, kunde naturligtvis varit sååå mycket bättre.
Xenox
2012-07-05
Ganska kul svensk komedi med många kända ansikten.