3.3

'71

Efter ett upplopp på de dödliga gatorna i Belfast 1971 blir en ung brittisk soldat av misstag övergiven av sin enhet

Originaltitel '71
Alternativ titel Nineteen-Seventy-One
Regissör Yann Demange
Manus Gregory Burke
Genre Drama, Action, Thriller, Krig, 2010-tal
Skådespelare Jack O'Connell, David Wilmot, Sean Harris, Paul Anderson, Babou Ceesay, Martin McCann, Sam Hazeldine, Liam McMahon, Richard Dormer, Paul Popplewell, Sam Reid, Killian Scott, Charlie Murphy, Barry Keoghan, Jack Lowden, Corey McKinley, Harry Verity

visser
2020-08-16
Trodde aldrig jag skulle säga det här, men den här hade förmodligen vunnit på lite mer Oliver Stone:sk övertydlighet! Om det nu var britterna som låg bakom sprängdådet mot puben i Belfast som IRA än idag anklagas för, så hade i alla fall jag velat ha lite mer att gå på. Man förstår ju på filmen att konflikten på Nordirland är betydligt mer komplex än vad vi tror.
Rele
2020-07-06
En bra och spännande film. Konflikten i Nord Irland har pågått så länge, att den här filmen är alltid aktuell. Jag ger en trea.
quelnightmare
2021-11-16
Jack O'Connell fortsätter att imponera i Yann Demanges övertygande version av The Troubles. Efter Starred Up är allt med Jack O'Connell värt en titt.
Starkbröl
2017-06-22
Riktigt bra.
2016-07-18
Ung brittisk soldat kvar bakom fiendelinjen i Belfast känns som goda förutsättningar för en schyst film, men tyvärr. Platta och ointressanta karaktärer och gäsplånga klipp - funkar varken som drama, krigsfilm, action eller thriller. (6/15)
Supernaut
2016-05-24
Stark och vacker film som visar upp hur unga män utnyttjas i Englands grisiga ockupation av Nordirland och hur våldet från alla sidor verkligen var och är helt oglamoröst.
stgurgel
2016-02-25
Tät stämning, intensiv och full av politiska plot twists. Mycket att gilla
Raimo_1985
2016-02-21
Fysiskt och psykiskt drabbande! Många verkar tycka den är dålig. Jag tyckte den var helt fantastisk på alla sätt. Men nej, jag är inte så påläst om konflikten.
TheJorre
2015-10-07
Hade det inte varit för vad filmen porträtterar hade det varit en spännande och bra film.
shibari
2015-07-25
Brittisk propagandafilm. Grovt förvrängd syn på verkligheten och historierevisionism