1.4

8 Legs - Dödens nät

En forskningsgrupp bestående av en klassisk mix av läkare, biologer och välbeväpnade före detta marinsoldater ger sig iväg till en isolerad ö utanför Guam för att skydda invånarna där från ett mystiskt virus. Deras plan kraschar så att de inte har någon möjlighet att ta sig ifrån ön. Öborna visar sig vara döda allihop men gruppen är inte ensam på ön. De stöter nämligen ihop med enormt stora insekter som inget hellre vill än att äta upp dem. Orsaken till de förstorade insekterna är någon muterande smörja som läckt ut från ett störtat rymdskepp.

Originaltitel Arachnid
Regissör Jack Sholder
Manus Mark Sevi
Genre Science Fiction, Äventyr, Skräck, 2000-tal
Skådespelare Chris Potter, José Sancho, Alex Reid, Neus Asensi, Ravil Isjanov

norenorama
2018-09-08
Kom 12 sek in i filmen innan ja insåg att detta inte var gjort för mänskliga ögon.

2015-07-24
Denna film klassas som skräckfilm. Fattar inte varför den gör det. Visst att spindlarna är skit äckliga, men det lilla man såg av dom så var det inte speciellt skrämmande. En riktigt dålig film.
Robkiller
2013-09-03
SyFy produktion med någon muterad jättespindel... inte alls så illa som väntat... det märks att den är lite äldre och kom innan alla lågbudget kassa SyFy filmer skulle vara gjorda med värdelösa CGI effekter. Här lyckas de skapa en bra stämning med hyfsade skådisar; en spindel som känns farlig och faktiskt kan skrämmas. Lägg till stämningsfull musik och det blir en film som fortfarande är väldigt B... men i sammanhanget fungerar det bra.
Dele
2011-12-14
Dussinskräckis under normal standard, byggd på väl utnötta ingredienser. Svag tvåa.
volvo_240
2011-10-16
Kul film men itne så bra. hade mått bra av större budget och bättre skådespelare.
produr
2010-08-08
oj vad mycket ettor inget vidare bra men ändå underhållande för stunden får nog slå till med godkänt iallafall
MasterChief
2010-03-23
Ohh det var första gången jag stängde av dvd efter 10 minuter...

2010-01-25
Den är dålig, dom borde skämmas.
TheHorrorfan
2010-01-18
Så jävla kass så man fan skäms -.-
Caim
2009-12-02
Har man inget annat att se så duger den väl. Mer eller mindre! :)