3.2

När den lilla trasdockan 9 kommer till liv, vaknar han upp i en post-apokalyptisk värld. Han lyckas hitta sina gelikar, som gömmer sig från fruktansvärda maskiner som hotar dem. 9 övertalar till slut de övriga om att de för att överleva måste ta reda på varför maskinerna vill förgöra dem, istället för att fortsätta att leva undangömda och i rädsla.

Originaltitel 9
Regissör Shane Acker
Manus Pamela Pettler, Shane Acker
Genre Action, Animerad, Äventyr, Science Fiction, 2000-tal
Skådespelare Christopher Plummer (röst), Martin Landau (röst), John C Reilly (röst), Crispin Glover (röst), Jennifer Connelly (röst), Fred Tatasciore (röst), Elijah Wood (röst)

dudson
2019-12-16
I"M 2-old-4-This-Shit! Visst läckert gjord + schyssta miljöer. Men intresse flaggan vissnar fort tyv"
Jamesa
2018-08-20
Var svårt att hålla tankarna kvar vid filmen under tiden. Vad var meningen? Tyvärr svag 2:a.
2018-03-05
Gäsp!!!
2017-10-22
GinNTonic
2017-01-02
Tråkig historia utan en enda karaktär som man kan relatera till eller bry sig om.
Roswall
2015-08-03
Snygg men tråkig berättelse. Enformigt och ytligt.
ItalyErik
2015-01-21
Trist. Dålig dramaturgi också. Hade hållit för en kortfilm, och tydligen finns det en kortfilm på samma tema.

2013-09-21
Har länge skjutit upp med att titta på denna film. Nu känner jag inte riktigt att jag missade något. Lite långtråkig och halvtaskig story. Förväntade mig mer.
Prsoner
2013-08-23
Snyggt gjord, men tunn story.
xpor
2013-07-24
Hurp durp. Den är vacker och fin, men det är något med den som gör den lite för enkelspårig och söt.