1.5

9 millimeter

Förortskillen Malik är en ung man utan hemland, familj och tillhörighet. Han ägnar sig åt småkriminalitet tillsammans med kompisarna Jocke och Mehmet. En dag träffar han Carmen, en ung vacker tjej med ambitioner att skaffa sig både utbildning och jobb.

Originaltitel 9 millimeter
Alternativ titel 9 mm
Regissör Peter Lindmark
Manus Steve Aalam, Frank Ågren, Peter Lindmark
Genre Kriminalare, Drama, 90-tal
Skådespelare Paolo Roberto, Rebecca Facey, Steve Aalam, Mikael Persbrandt, Reuben Sallmander, Anna Järphammar, Helena af Sandeberg, Zara Zetterqvist, Camilo Alanis, Annika Aschberg, Isabella Hautala, Semir Chatty, Kasra Ashhami, Ivan M Petersson

jcoke88
2019-03-26
Jävligt rolig, speciellt första halvan. Scener som gör mig bestört avlöser varandra. Manuset är helt otroligt dåligt. Det är som att en 7-åring försöker beskriva den undre världen. Man kan t.ex. inte skapa autenciteten som denna film är ute efter genom att låta karaktärerna använda uttrycket "byn" om och om igen; det krävs tyvärr mer än så.
2017-10-18
riktigt dålig
2017-09-21
som sagt var botten på alla sätt och vis!!!
2016-10-08
Den här filmen är allt annat än bra.
jonassjohnson
2016-02-21
I ert vetlösa hat.
picklessmulan
2015-07-21
Ja undrar om dessa skådisar verkligen fick betalt för sämre prestationer i film vet jag inte om jag sett. Bra gjort att ändå få ihop ett så bra soundtrack till en genomrutten film. Tack vare musik så ger jag filmen en stark 1a
papabobadiof
2015-04-05
Fullständigt uselt skådespeleri, usla dialoger och ett skrattretande krystat kamera-arbete som bara kunde göras under nittiotalet! Rebecca Facey var nog den enda vars skådespelarinsats var någotsånär godkänd. Underhållningsvärdet som klassisk svensk 90-talskalkon räddar den dock från en etta.
martstenb
2015-02-01
Dålig film
Korben_Dallas
2014-03-20
Synd att storyn är så ila för jag gillar verkligen hur den är gjord och Ruben Sallmander är ju hel-stek.
ClintanTheKing
2013-04-11
Helt okej faktiskt. Reuben Sallmander är ju stencool.