2.7

Kärlek och brott

Ariane Felder är gravid. Eftersom hon är en mycket hårdhudad ensamstående kvinna, för att inte tala om en ambitiös och ordentlig domare, kommer budet som mer än en överraskning! Och ännu mer överraskande blir det då faderskapstestet visar att barnets far är Bob Nolan, en brottsling som just nu står åklagad för ett riktigt monstruöst brott.

Originaltitel 9 mois ferme
Alternativ titel 9-Month Stretch
Regissör Albert Dupontel
Manus Albert Dupontel, Héctor Cabello Reyes, Olivier Demangel
Genre Komedi, Kriminalare, Mysterium, 2010-tal
Skådespelare Albert Dupontel, Sandrine Kiberlain, Nicolas Marié, Philippe Uchan, Philippe Duquesne, Bouli Lanners, Christian Hecq, Gilles Gaston-Dreyfus, Michel Fau, Laure Calamy, Yolande Moreau
Filmnummer 112093

jingoo
2015-06-21
Ganska enkel feel-good, men bra underhållning för stunden. En hel del sådan där absurd, fransk humor, på både gott och ont. Innehåller inslag av lemlästning och kannibalism så det är kanske inte en komedi att se tillsammans med barnen.
Mystica
2015-04-26
Himla mysig och bra nivå på humorn!
xhalelife
2014-10-11
Denna film gav mig många goda skratt, på det där mysiga sättet som enbart fransmän lyckas med. En feel good-film med en twist som ger många leenden.