2.2

9 Songs

Kärlekshistoria om ett ungt par i London. Sexscener avbryts av nio liveframträdanden av Primal Scream, The Dandy Warhols, Super Furry Animals, Franz Ferdinand, Von Bondies, Black Rebel Motorcycle Club och Michael Nyman.

Originaltitel 9 Songs
Regissör Michael Winterbottom
Manus Michael Winterbottom
Genre Drama, Vuxenfilm, Romantik, 2000-tal
Skådespelare Margo Stilley, Kieran O'Brien
Filmnummer 21960

pufred
2015-02-19
Jordnära, realistiskt, naket, utlämnande, intimt porträtt av ett sexuellt utforskande par. Det är sex,drugs & rock and roll fast inte skitigt och destruktivt som det alltid brukar visas. Fast det är lite enahanda och tämligen meningslöst med en konsertlåt, lite sex,ny låt, nytt sex..osv.9 ggr. Det hade inte skadat med ett script, riktlinjer för dialogen. Kanske inte för alla med sina närbilder på osimulerad sex, men det känns rätt äkta.
sicworld
2011-07-24
Meningslösheten är på topp
picklessmulan
2010-09-17
Riktigt usel film!! Hyfsad Musik men resten var riktigt dåligt.
laowai
2009-09-28
Jag hade hoppats på någon slags erotik...Michael Winterbottom i all ära, men jag håller med shibari, den var meningslös och hafsigt ihopklistrad.
dlu
2009-08-31
tjejen känns noll kär i killen. allt hon gör är att gnälla och säga hur ful, dum och tråkig han är.
shibari
2009-07-26
Jag är storkonsument av erotisk film. Men det här är outhärdligt. Michael Winterbottom borde aldrig aldrig få komma i närheten av en filminspelning igen.
LiqWid
2009-03-16
en polare rekomenderade denna... dålig musik och en massa porr, jag ska slå honom.
kritbrun
2009-03-13
Bra för att vara en porrfilm!
Exorph
2008-08-18
Den börjar som en stark fyra, men jag tyckte slutet kändes för plötsligt för att berättelsen skulle kunna ge mig något. Som ett konstverk är filmen starkare, men jag ser verkligen inte vad live-musiken gör för filmen. Jag skulle gärna sett mindre musik och mer av paret. Fotot var fantastiskt och likaså skådespelarna så bara det gör filmen värd att se.
DanielMott
2008-06-10
Alltid kul med en Winterbottom och idén med ihopklippning av musik och osimulerad sex är intressant, men det blir lite väl mycket heterosnusk för en timme och en fyra.