2.6

9 till 5

Judy Bernly kommer som ny till ett kontor där Violet och Doralee arbetar. De blir snart vänner. En kväll när de tre vännerna sitter och festar till föds tanken att hämnas på chefen, som är en riktig mansgris

Originaltitel Nine to Five
Alternativ titel 9 to 5
Regissör Colin Higgins
Manus Colin Higgins, Patricia Resnick
Genre Komedi, 80-tal
Skådespelare Jane Fonda, Dolly Parton, Lily Tomlin, Dabney Coleman, Sterling Hayden, Elizabeth Wilson, Henry Jones, Lawrence Pressman, Marian Mercer, Renn Woods

ulpe01
2015-02-14
Hur kan jag ha missat att betygsätta denna underhållande bagatell? Visst blir det fånigt och tramsigt emellanåt, men vad gör det när man älskar skådespelarna? Ingen stark trea, men rätt stabil.
2015-02-07
Den var väl bättre förr men den håller ändå för en omtitt. Om man gjorde om den nu skulle nog fokus ligga mer på hämnd och slutet skulle nog vara annorlunda.
Gigi1943
2015-02-05
Såg den nu "av misstag" eftersom tv-tidningen hade annonserat en annan film (med Gary Grant om jag minns rätt), men jag blev så snopen när det var fel film så jag tänkte att okej jag kan väl se den en gång till för jag hade för mig att den var sevärd - gillar Dolly Parton - men jisses, jag höll på att gå ut och fixa kaffe istället! Försökte se den mot slutet, men det klarade jag inte. VIlken dynga! Vet inte om det är Jane Fonda som är orsaken (hon är ju så pinsam) eller om det bara är att - som mina vänner vet - jag egentligen inte gillar komedier. De är ju inte roliga! Mina vänner tycker säkert att jag ska låta bli att se såna filmer, men det finns ju ett och annat guldkorn som man missar om man generaliserar.
2014-11-09
Jag kan inte säga varför jag tycker denna film är kul men när man väl börjar titta så kommer man in i en stämning men efteråt undrar man vad sjutton håller man på med. Varför gillar jag filmen? En klassiker.
Bomaniac
2013-10-21
Underhållande och småtramsig "girl power"-film.
lekke
2013-06-23
Fjantig komedi med skämt som inte åldrats väl. Men Dollys låt är ju rätt fin.
Emily
2010-01-31
Klockren! <3
Kriffot
2008-11-07
Riktigt fin klassiker som jag borde satt betyg på för länge sen. Lite tramsig i dagsläget, men väldigt pk o nice.
kjs
2008-01-27
Min favvofilm i mellanstadiet! Jag undrar om jag förstod filmen egentligen...
yeeha
2007-09-20