2.2

99 Women

En ny last kvinnliga fångar kommer till ett fängelse som styrs med järnhand av en elak dam.

Originaltitel Der Heisse Tod
Alternativ titel Der Heisse TodIsle of Lost Women, Prostitutes in Prison, The Hot Death, 99 mujeres
Regissör Jesus Franco
Manus Jesus Franco, Milo G Cuccia, Carlo Fadda, Javier Péres Grober, Harry Alan Towers
Genre Action, Vuxenfilm, Drama, 60-tal
Skådespelare Mercedes McCambridge, Herbert Lom, Maria Rohm, Luciana Paluzzi, Maria Schell, Rosalba Neri, Elisa Montés, Valentina Godoy, Elsa Zabala, Olívia Pineschi, María Vico

HelmasaurKing
2018-07-25
Förstår inte vad porrscenerna skulle vara bra för. De verkar ju inte vara en del av själva filmen utan har bara klippts in lite hipp som happ. Hade varit betydligt bättre om man fokuserat på själva huvudhandlingen. Stort minus också, fast det har ju inte med själva filmen att göra utan snarare DVD-produktionen, att man bara kunde ha svensk text på den franskdubbade versionen.
gjoob
2016-07-30
Helt omotiverade och ologiska knullscener har klippts in här och där med jämna mellanrum. Däremellan inrymmer en slags prison escape-historia med några lesbiska slavar. Ganska obskyr handling men så är den ju inte heller särskilt viktig. Seg film med mycket naket och väldigt lite action (alltså slagsmål och skjutvapen och sånt). Nära bottenbetyg,
gurra-91
2016-02-23
Långsam och allmänt tradig, sexploitation är nog inte min grej. Trevlig musik genom hela filmen däremot.
alexi
2015-04-07
Några guldscener men kommer inte alls upp i samma klass som t.ex Escape from Hell.
Dele
2013-11-26
En ganska tafflig och till stor del menlös exploateringsfilm. Som tur var är det i.a.f. inte glatt, och svärtan skänker, inte mycket, men något av existensvärde. Svag tvåa.
Dagerman
2010-03-07
En klassiker i Women In Prison-genren! Finns i en version för de lite mer pryda oxå.
FilmJoey
2009-07-16
Släpps i svensk utgåva av Njutafilms september 2009!
2008-11-08
Att Franco är grymt ojämn kände jag redan till, men hans WiP-filmer brukar vara säkra kort. Dock ej denna. Tråkig film utan direkt WiP-känsla, och full av inklippta skittrista bodydouble-porrklipp. (4+/15)
DanielMott
2008-06-12
Liechtenstein-spansk-italiensk-västtysk-engelsk Women in prison-sleazesamproduktion av Jesus Franco kan man bara inte säga nej till eller sätta lägre än en tvåa på!
solmannen
2006-09-14
Gud vad illa,men vad hemskt underhållande också emellanåt hehe.