1.7

Älska till döds

Rebecca Carlson anklagas för något mycket ovanligt - Att ha använt sin kropp som mordvapen. Frank åtar sig att försvara Rebecca, men snart visar det sig att det är han som behöver försvara sig - mot sin förföriska klient.

Originaltitel Body of Evidence
Regissör Uli Edel
Manus Brad Mirman
Genre Romantik, Thriller, 90-tal
Skådespelare Willem Dafoe, Madonna, Joe Mantegna, Michael Forest, Charles Hallahan, Anne Archer, Julianne Moore, Jürgen Prochnow, Frank Langella, Lillian Lehman, Mark Rolston, Richard Riehle, Stan Shaw, Jeff Perry

gjoob
2018-04-01
Basic Instinct-wannabe med snygg men dålig Madonna, bra Defoe i trist roll och en ganska trött rättegångshistoria. Inget vidare, men sevärd om inte annat så för Madonnas sexscener.
2014-11-16
Att Madonna inte är någon större skådis har väl knappast någon missat men här gör hon vad hon är bäst på, som skådis, dvs. spelar på sin sexualitet, visar sig naken och levererar avancerade sexscener. Hade det inte varit för att filmen har så många riktigt bra skådisar så hade just sexscenerna varit det enda man fått med sig från denna filmen.
jonbo
2012-08-12
Fruktansvärt dåligt manus, dåligt träigt skådespel och totalt intetsägande.
Robkiller
2011-12-04
Blev väl i praktiken ett rättegångsdrama... med hmm.. lättklädda mellansekvenser... kanske bra för dem som gillar sånt... men den var väl ingen höjdare. Dafoe är alltid bra dock.
federico033
2009-03-12
minns när man var ung och Madonna var det hetaste som fanns... sen såg man denna filmen och undrade, var det allt? nä, sex säljer inte alltid
ch1
2008-05-25
Filmens handling 4 + skådespeleri 5+ scen och fotoskärpa 4- slut 4 + publik 1- Filmen handlar om Madonna som mördar sin äldre make och kommer undan i det i en rättegång mot henne En mycket smart historia
Narnendil
2008-05-13
helt okej liksom, men ganska töntig och genomskinlig på sina ställen..
IrwinFletcher
2008-04-05
Tycker inte den är så usel.
Pingvinen
2007-03-21
Den fösta filmen som jag spolade mig igenom. (Vilket diskvalificerar ett utlåtande) Mycket naket, utan en tillstymmelse sensualism eller uppriktig erotik. Dock ett pluspoång till det innovativa sexet. Mer snusk i hollywood!
keyzermizo
2006-10-19
ja, den här filmen var riktigt jävla dålig vill jag minnas!