2.6

Älskling, jag ger mej!

Han är mångmiljonär och ungkarl, hon pank och arbetslös. Och mån om sin dygd. Han slåss för sin frihet, hon för sin ärbarhet. Kan de bli förälskade trots sina olikheter?

Originaltitel That Touch of Mink
Alternativ titel Kyss mig på måndan
Regissör Delbert Mann
Manus Stanley Shapiro, Nate Monaster
Genre Komedi, Romantik, 60-tal
Skådespelare Doris Day, Gig Young, Dick Sargent, Cary Grant, John Astin, Audrey Meadows

ilBrutto
2016-08-11
Jag gillar verkligen inte Doris Day, jag vet inte vad det är med henne som gör mig så avig. Däremot är Cary Grant min absoluta favorit
Redfield4ever
2013-12-12
Den är för flamsig. Om jag jämför den med den Doris Day-filmen jag har sett som liknar denna (Pillow Talk) så har den samma problem som den fastän värre på varje punkt. Den är ojämn, Cary Grant är osympatisk och många av skämten fungerar inte. Dock lyser Doris Days charm igenom i nästan varenda bildruta och påminner mig om varför jag älskar henne så. Audrey Meadows är också jättebra som hennes rumskamrat Connie. Inte dålig, bara inte särskilt bra heller.
lottes
2013-03-16
Detta var sista filmen i en box med 22 Cray Grant-rullar. Tyvärr var det också den sämsta. Manuset är fullständigt gräsligt med humor i "the Office"-klass fast oavsiktligt. Att två snygga rika män i femtioårsåldern skulle vara ogifta är ganska osannolikt och att Doris Day som ser ut att ha kommit upp i dryga 40 fortfarande skulle vara oskuld är ju bara dumt....
daniel77
2012-01-26
Vilken dynga! Känns betydligt äldre än vad den är, båda vad gäller värderingar och karaktärsbeskrivningar.
fridenpaden
2009-07-31
En del grejer hade åldrats men med superba skådespelare och ett bra tempo håller den fortfarande.
kjs
2007-10-21
Jag vill gärna ge den ett högre betyg en en tvåa. Hyfsat tempo i dialogen men filmen har åldrats lite väl mycket. Kanske ger jag den en trea ändå, om ett tag.
goeran
2006-12-02
En ganska misslyckad komedi; trots två duktiga skådespelare i huvudrollerna är slutresulstatet ganska miserabelt.

2005-12-24
Helt okej, gulligt romantisk och en hel del träffande, underhållande satir/ironi...! Tycker om! :)
Bomkia
2005-05-17
Underhållande men åldrad romantisk komedi.
Kiril
2004-03-02
Skoj på hög nivå, men klås lätt på fingrarna av sin pastisch "Down With Love" där allt förfinats ytterligare.